Gå til innhold

Hvor lenge holder utpumpet morsmelk i romtemperatur?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Utpumpet morsmelk skal holdes kjølig frem til den skal drikkes. Den skal rett inn i kjøleskapet så fort den er pumpet ut, og frem til den skal brukes.

Det fikk jeg beskjed om på helsestasjonen, og har lest det i brystpumpeanvisningen.

Sikkert lurt å skaffe seg kjølebag, slik at den holder seg i løpet av dagen.

Ville ikke tatt sjansen på å latt morsmelken være i romtemperatur en hel dag, ihverfall ikke nå på sommeren. Synes at det ble fort lukt av melken når den ikke sto i kjøleskapet. Tenker at hvis babyen din er relativt nyfødt ville jeg ikke tatt sjansen på å gi melk som har stått i romtemperatur i timesvis.men hvis det er sagt at den kan stå i romtemperatur i 8 timer er det jo greit, men jeg synes det høres rart ut..

Annonse

æsj, hater å komme med løse påstander her inne uten å finne "dokumentasjonen":) Lurer på om det sto i "Spedbarnsboken" utgitt av Sandvik, noen som har den og som kan sjekke? finner ikke min nå. Melken er jo full av antibakterielle proteiner, og er jo i seg selv steril, så tror faktisk det er greit sjøl om jeg og synes kanskje det høres noe lenge ut i varmen.

Aha nå vet jeg det til nestemann:-)jeg hadde så mye melk at jeg måtte ha oppsamlerkopp på motsatt side når jeg ammet, og hvis jeg glemte å tømme det over i "samleren" i kjøleskapet etter et par timer hev jeg det. Skilte seg etter kort stund og da trodde jeg den var ødelagt og sur..jaja en lærer så lenge enn lever:-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...