Gå til innhold

Hvor lenge holder utpumpet morsmelk i romtemperatur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte å ha med litt ekstra da vi skal bort og være ute en hel dag. Har ikke kjøle elementer eller noe sånt. Går dette bra? Hvor lenge er den bra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utpumpet morsmelk skal holdes kjølig frem til den skal drikkes. Den skal rett inn i kjøleskapet så fort den er pumpet ut, og frem til den skal brukes.

Det fikk jeg beskjed om på helsestasjonen, og har lest det i brystpumpeanvisningen.

Sikkert lurt å skaffe seg kjølebag, slik at den holder seg i løpet av dagen.

Skrevet

Jeg har lest at den skal holde seg i 8 timer i romtemp. Men husker ikke hvor.. skal prøve å finne det=O)

Skrevet

Henger med på det pingvingen skriver her. Tenkte å legge inn innlegg, men vet heller ikke hvor jeg har lest det så droppet det. Men ja, har altså lest 8 timer

Skrevet

Ville ikke tatt sjansen på å latt morsmelken være i romtemperatur en hel dag, ihverfall ikke nå på sommeren. Synes at det ble fort lukt av melken når den ikke sto i kjøleskapet. Tenker at hvis babyen din er relativt nyfødt ville jeg ikke tatt sjansen på å gi melk som har stått i romtemperatur i timesvis.men hvis det er sagt at den kan stå i romtemperatur i 8 timer er det jo greit, men jeg synes det høres rart ut..

Skrevet

Tror jeg leste at den kunne holde seg i romtempratur i 7-8t.

Skrevet

ja, mm holder i 8 t i romtemp. er ammehjelp så dette vet jeg med sikkerhet. mm inneholder antistoffer som gjør at den holder så lenge

Skrevet

æsj, hater å komme med løse påstander her inne uten å finne "dokumentasjonen":) Lurer på om det sto i "Spedbarnsboken" utgitt av Sandvik, noen som har den og som kan sjekke? finner ikke min nå. Melken er jo full av antibakterielle proteiner, og er jo i seg selv steril, så tror faktisk det er greit sjøl om jeg og synes kanskje det høres noe lenge ut i varmen.

Skrevet

8 timer. Ta en smak og luktetest før du serverer :-)

Skrevet

Holder den i 8 timer selv om den står i kjøleskap før vi drar?

Skrevet

JESS, LESTE 8 TIMER...

Enten i spedbarns boken eller så var det i bruksannvisninga til avent pumpe-utstyret. De har sikkert tatt godt i, så 8 timer må gå bra=)

Skrevet

Aha nå vet jeg det til nestemann:-)jeg hadde så mye melk at jeg måtte ha oppsamlerkopp på motsatt side når jeg ammet, og hvis jeg glemte å tømme det over i "samleren" i kjøleskapet etter et par timer hev jeg det. Skilte seg etter kort stund og da trodde jeg den var ødelagt og sur..jaja en lærer så lenge enn lever:-)

Skrevet

Det er riktig at den holder i opp til 8 timer i romtemepratur, men det er bare hvis den kommer rett fra puppen. Har den vært innom kjøleskapet holder den seg kun 1 time ca.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...