Anonym bruker Skrevet 16. august 2006 #1 Skrevet 16. august 2006 Barnet mitt fikk ikke plass i barnehage i år, det er ingen krise for meg, jeg går hjemme. Men... synes jo synd på han som må være hjemme med meg og lillesøster. Føler at det er litt "sjeldent" med så store barn hjemme? Eller er det jeg som ikke legger merke til andre?
Hmmmmmm Skrevet 16. august 2006 #2 Skrevet 16. august 2006 hei mi datter er 4 og har ikke fått barnehageplats... har søkt før hu i ca 2 år før att hu ska få komma i kontakt med andre barn og bynne lære sig norsk efter som jeg er svensk og hu prata blandning av svensk og norsk, så det er ikke månge som førstår ner hu prata,men hu kommer ikke in "før det finns andre barn som har større behov æn henne sier det...." det syns jeg er en dålig instillnig av kommunen her. går hjemme med hu og sønnen minsom er 1 1/2 år. vill ikke søka till han føren hu kommer in. før då er det en risk att han kommer in føre henne. og då kan hu bli sint og lei sig før att han får gå i barnehagen og ikke hu... merker redan det på henne eftersom nabo jentan går i barnehage og jenta mi spørr ofta hvorfor hu ikke får gå i barnehage... så nu sitter jeg her og slitter med att få en logoped till att vudere henne, men det er ju ikke så lett att få tag i dem eftersom de aldrig tar telefonen ner man ringer.
kosikos Skrevet 2. september 2006 #3 Skrevet 2. september 2006 Jeg er hjemme med min fireåring. Vi fikk heller ikke barnehageplass. Jeg prøver å bli kjent med andre i samme situasjon som kan treffes og finne på ting med barna. Nå skal jeg bli dagmamma, så da blir det nok litt gøyere for oss begge.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2006 #4 Skrevet 2. september 2006 Hei. Hvis du/dere gjerne skulle hatt barnet i barnehagen, og ikke fått plass, så vil jeg komme med en liten anbefaling. Ring litt rundt til private barnehager og hør litt. Man trenger som oftest ikke gå gjennom bydelen/kommunen for å søke plass i en privat barnehage. Der kan du raskt få svar på utsiktene til plass og skape en god dialog. Og hvis barnehagen mottar støtte, så har de nok også makspris. Det nytter ikke gi seg med et avslag på et papir i posten i disse gale barnehagetider. Det er synd det er så vanskelig å få plass for barn over 3 år. Barna har det så godt i barnehagen og de har godt av det også.
Evvy Skrevet 3. september 2006 #5 Skrevet 3. september 2006 Hva med familie-barnehage? dagmamma med barn på 4 år? Mangle muligheter... Det er ikke alltid barnehage er det eneste alternativet, de kan få det like bra, og kanskje bedre hos en dagmamma, bare du finner den rette...
Mamma'n til gutta boys™ Skrevet 4. september 2006 #6 Skrevet 4. september 2006 Lurt å ta en ringerunde til de forskjellige barnehagene. Ta kontakt med kommunen, ring til private, også fam.barnehager. Ellers er Åpen Barnehage også et fint alternativ. Sosialt både for mor og barn:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå