Gå til innhold

Vanlig samvær med babyer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venter baby til høsten. Er ikke sammen med barnefaren, og vi er ikke så veldig gode venner akkurat.

For at ting skal kunne fungere tenker jeg vi bør sette opp en samværsavtale.

Noen som har noe erfaring med hvor ofte/lenge far bør ha samvær?

Vi bor ca. en times kjøring fra hverandre.

Når er det normalt at han kan ha samvær alene, og når begynner man med "normale samværsavtaler"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg snakket med familiværnkontoret om dette. (sitter i akurat samme sittvasjon som deg)

de anbefalte 1times samvær vær dag. noe som for meg og X ble vanskelig og gjenomføre (eller han gidder ikke reise til meg vær dag)

så vi skal ha 16.00-18.00 være tirsdag, torsdag og søndag.

og heller øke etter vært.

familiværnkontoret anbfaller ikke overnatting for barn under 1 år. så vanlig samvær blir det nok en stund til. (i værfall sa de det til meg)

hvordan man øker etter vært og når pappaen kan ta med seg babyen vet jeg ikke. skal på familiværnkontoret om 2 uker. så kansje de har noe fornuftige løsnigner på dette.

det viktige er at det skjer etter barnest tempo. hva nå en det er.

Skrevet

Om du er villig, og om det lar seg gjøre med tanke på samarbeid, så er det beste at far og barn blir godt kjent og er mye sammen. Desto tidligere dette skjer, desto lettere blir det den dagen barnet skal være med far uten deg og evt overnatte. Et barn som blir kjent med far fra dag en, vil ikke ta skade av det spør du meg. På samme måte som barn som bor med mor og far. Da vil det heller ikke bli problemer med at barnet ikke vil til pappa og gråter pga det. Da er barnet kjent med pappa og trives med han. Så lenge far bryr seg og tar seg tid til å være med barnet...

Lykke til...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...