Gå til innhold

Meny

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

kan godt hende dette temaet har vært oppe før.. Men jeg trenger hjelp til meny... Hva spiste dere i bryllupet, eller hva skal dere spise..?

På forhånd takk!!!!!!!!!!!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal gifte oss 9 sept. og på menyen vår står:

Forrett: Kreps naturell med hjemmelaget majones,brød og smør.

Hovedrett: Rådyrstek med ristet sjampinjong og kantarell, sautert rosenkål og smørdampede gulrøtter.Viltsaus,mandelpoteter og rørte tyttebær.

Dessert: Ananas med chili og rørsukker(stekt) med hjemmelaget vaniljeis.

Skrevet

Når på året og hvor i landet (by, bygd, kyst, innland, fjell??)?

Skrevet

Vi har nemlig en meny som er dønn tilpasset årstid og lokale råvarer, og det syns jeg er ganske fint

Skrevet

vi gifter oss 2.sept på vestlandet. skal ha rekecocktail til forrett, svinesteik til hovedrett, dr.maud pudding og sitronfromasj til dessert.

Skrevet

Hehe det er ganske utrolig hvor fint og xtra godt mat kan virke hvis man slenger på en sautert istedefor trekt og på en seng av ..og slik.. hehe.. hmm. Vi skal leie ett nedlagt fiskevær til bryllupet og deres spesialitet er havets buffet. Vi synes jo det passer litt til stedet vi skal være på, men er det noen som har erfaring fra å være i bryllup med buffet?

Skrevet

Vi gifter oss i juni og skal ha rekecoctail til forrett, kalvestek til hovedrett og vaniljeis og jordbær til dessert..

Skrevet

Vi hadde:

Forrett: Urtebakt laks med rømmesaus

Hovedrett: Grillet entrecôte med hvitløksbakte potetbåter

Dessert: Fløyelsmyk sjokolademousse med situsfukter

Viner: Hvitvin fra Alsace som jeg ikke husker navnet på til hovedretten, Dom Dinis caves Vidigal gran reserva til hovedrett, og Recioto til dessert.

Menyen var en knallsukksé! :) Nesten bankers at alle likte maten, det var det som betydde mest for oss da vi satte opp menyen.

Skrevet

Vi hadde buffet når vi giftet oss for 2 uker siden. Vi hadde mange ulike tapasretter og den eneste som ble servert rett på bordet til gjestene var forrett (carpaccio med salat og parmesan).

Det var ikke noe problem med at alle måtte reise seg og forsyne seg og toastmasteren (min far) forklarte enkelt og greit rytmen i hvem som skulle gå når og hvor og det fungerte utmerket.

Tok ikke noe bemerkelsesverdig lengre tid enn hvis maten skulle bli servert på bordet heller. Alt i alt var det uhyre vellykket:))

Skrevet

Vi er kanskje litt spesielle vi... Men billig og heimelaget er bra! Samosa med dipp(somalisk mat) til forrett, laks til middag og ostekake med lune bjørnebær til dessert. Spesielt, men artig. Min somaliske venninne\forlover lagde forrette (forresten helt nydelig), pappa lagde middagen og søstra mi desserten! Kan vel også nevne at bryllupskaka også var heimelaget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...