Gå til innhold

huff .. blir dette feil ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi har bodd sammen i tre år og har ett barn sammen (begge har i tillegg barn fra før). til sommeren skal vi gifte oss og gjøre det ganske enkelt .seremonien skal foregå enten hos byfogden eller ute , selskapet skal feires hjemme og vi skal bare ha en helt enkel middag med de aller nærmeste og forlovere. kjolen er ganske enkel (krem) og jeg vil vel egentlig ikke ha slør (heller små enkle blomster el) . når middagen er over skal vi på fest med venner .

jeg har ikke lyst til å ha det så stort og flott fordi jeg har vært gift før mens sambo ikke har.. er det ego av meg ? jeg har hele tiden sagt at jeg aldri vil gifte meg igjen fordi jeg synes det er noen man gjør en gang i livet , og han vil jo gjerne oppleve dette og derfor har jeg gått med på det.. jeg vil jo dele resten av livet med ham , men jeg har erfart at ting ikke alltid går som man ønsker seg.. noe råd ??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det kommer an på hvor viktig det er for ham å gifte seg og hvordan han gjerne vil gjøre det. Så får dere finne en gylden middelvei der begge jenker seg litt. Hvis han gjerne vil at familien involveres mer, kan dere jo ha en litt finere middag med dem og fest med vennene en annen dag? Et alternativ kan være formiddagsbryllup med buffet, da blir det mindre formelt enn hvis det skjer på kvelden med dans og middag. Hvis jeg var ham, ville jeg nok synes det var vanskelig å skulle bli snytt for anledningen bare fordi du har gjort det før. Slør, kjole osv er kanskje ikke så viktig for ham, der bør du kunne velge det du vil trives med.

Min eks giftet seg med en som hadde vært gift før. Hun tenkte som deg. De giftet seg på stranda med nokså uformelle klær, barbeinte og hun hadde blomster i håret (skjedde i USA). Noen uker etterpå ble alle invitert til fest på en hytte i marka. Jeg var der selvfølgelig ikke, men skjønte at de hadde god mat og at det ble noen taler og sanger og sånt. Har også vært invitert i stort bryllup to ganger til den samme venninnen og det føltes rart! Skjønner at du vil gjøre det litt annerledes andre gangen.

Skrevet

Si du har tenkt på det og spør om hva han synes da vel! Tror mange menn er glade for å slippe digre tilstedninger jeg da, men dere må jo uansett møtes på middelveien dersom dere er helt uenige! Og vil han ha et digert selskap og du i utgangspungtet ikke hadde lyst, ser det ut for meg at deres planer nå er sånn ca midt på :)

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Spør han hva han vil, kanskje synes han at det du ønsker er helt topp ellers så vil ha han det mere flott. Da er det som nevnt over her veldig greit å velge en middelvei. Tror nok bare at en prat med din kommende mann er alt som skal til før dere bestemmer dere :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...