Gå til innhold

Hvordan lager jeg nettbutikk ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg broderer på bestilling.Og vil gjerne lage min egen hjemmeside på nettet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vil gjerne vite det jeg også!!

Har en liten ide om noe jeg vil selge..Ypperlig å ha nettbutikk når en går hjemme med småtasser!!!

Så lenge det er inntjening da...

• 2 uker senere...
Skrevet

Hvis dere har så liten peiling tror jeg det er best at dere dropper det.

Skrevet

1. Kan alltids bruke freewebs, piczo, home osv, men det er nok ikke lov til å selge noe via dem.

2. Eller betale noen for å fixe en nettside, men det blir kjipt da, siden dere ikke lærer dere noe, og ikke kan gå inn å legge inn produker eller redigere selv.

3. Selv holder jeg på å sette opp min butikk i et system som heter joomla, ikke enkelt, men man lærer etterhvert.

4.Gidder dere ikke prøve å lære, kan jeg anbefale www.mystore.no. Det er et ferdig oppsett, som dere kan redigere enkelt selv. Men her tar selvfølgelig utvikleren seg betalt utifra den inntjeninga dere har på produktene. Det er bare 1 % i starten. Grei plass og begynne om man har null peiling.

Skrevet

Hva tenker du med nettbutikk, er det en hjemmeside du mener, så er ikke det nettbutikk. En hjemmeside kan man lage selv dersom man har litt erfaring med data. Skal noen lage siden for deg koster dette penger. Det som er viktig er at eventuelle kunder finner deg i søkedatabaser. En nett butikk koster for mye å drive til kun å ta i mot bestillinger på brodering

Skrevet

En nettbutikk trenger ikke å koste noe å drive!?

Jeg har nettopp installert min, zen cart, og det eneste jeg betaler er hostinga. (men det må jo alle som skal ha litt plass på siden sin)

Skrevet

Nettbutikk er lurt :) Det fins i dag mange fine løsninger på nettbutikker som gjør at du omtrent ikke trenger å kunne mer enn å logge deg inn her og skrive innlegg for å administrere. Det å sette opp sånne sider krever derimot litt arbeid. Søsteren min har programmert sånne sider for folk mens hun studerer og jeg tror hun har tatt ca tre tusen kroner for å levere en nettbutikk som kan administreres via en innlogginsside. Det er da en butikk hvor du velger varer og legger de i handlekasse osv. I tillegg må du regne med å bruke kanskje 500-700,- i året på leie av domene og serverplass. Det fins også en del såkalte "open source" programvare du selv har lov til å tilpasse dine behov og bruke uten å betale lisens, men da må du være villig til å lære ganske mye data. Alternativt kan du jo bare lage en veldig enkel nettside hvor du viser bilder av arbeidet ditt og kontaktinfo. Dette krever mindre kunnskaper om data, om hvis du får hvis du får hjelp av en litt datakyndig vennine/venn vil du nok klare å drive en sånn side selv. Fremdeles må du da betale noen hundrelapper i året for å leie et sted å ha nettsiden + domenet.

Lykke til :)

Skrevet

Hei

Jeg har en side på nettet hvor jeg selger ting, betaler ikke et rødt øre for noe som helst, tar inn betaling via paypal, eller direkte via bank hvis kunden foretrekker det, og bruker gratisdomene uten at noen reklamerer der. En slik gratisside har veldig liten plass, men ved at en legger ut linker til bilder i stede for faktiske bilder av produktet, trenger en ikke mye plass heller. En oppretter en gratis bildekonto på en av de mange last-opp-så-mange-forografier-du-vil sidene og linker derfra.

Alt dette innebærer en del jobb og litt programmering, men det er ikke egentlig umulig å sette seg inn i, jeg har ingen it-utdannelse.

Det som imidlertid er litt jobb er å ordne så folk faktisk finner sida di. Det er en masse triks, og ting må vedlikeholdes, linkes over alt, osv.

Når jeg bruker en halvtime på dette daglig har jeg opp til 700 besøk på en dag, når jeg lar jobben ligge en stund er jeg plutselig nede i 40 igjen. (sida mi er internasjonal, men med en snevrere målgruppe enn din, jeg vet ikke hvor mange du kan regne med.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...