Gå til innhold

Noen andre med "slanke babyer"?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Hei, jeg lurer litt på hva du egentlig legger i ordene "slanke babyer" ? Min datter er i dag 7420g og 66 cm, hun blir 7 måneder om 6 dager. Synst hun har lagt på seg greit hver måned, men ikke så veldig stor da. Men jeg hadde aldri kalt henne "slank" , alle babyer er ulike men ordet "slank" syns jeg ikke hører under baby og vekt. Er det bare meg som reagerte på det? Ja,ja, er jo bare meg som sitter å funderer litt :)

Jeg bruker lang og slank om snuppa mi siden hun hele tiden har ligget under på kurven vekt ift høyde. Har ikke noe bedre ord for det? Hva ville du ha kalt en baby da Partyige som verken er for tynn, "vanlig" eller rund?

Nå har hun heldigvis blitt litt rundere og er vel egentlig ganske gjennomsnittlig med sine 8460 gram fordelt på 72,5 cm.

Annonse

Jeg ville sagt det som det er, at babyen ligger litt under kurven. Jenta mi har alltid ligget litt under kurven, men hun følger sin egen kurve fint. Tynn og undervektig ville jeg bare brukt hvis det var fare for babyen pga vekten. Så lenge babyen er blid spiller ikke vekten noe rolle mener jeg :)

Hvis mormor går inn i en butikk og sier:

"Jeg skal ha en bukse som kan passe til en på 8 mnd som ligger under kurven" så tror jeg det blir møtt med et "hva?"

Uttrykket "under kurven" er temmelig fjernt for de fleste. Da er nok slank det riktige ordet.

Litt under gjennomsnittet på vekt ikke lengde...... Ikke vanskeligere enn det.... Men det jeg egentlig skulle fram til i svaret mitt lengre oppe var bare at man må ikke være så opptatt av vekt og lengde så lenge babyen har det fint :) Blir selvfølgelig noe annet hvis babyen faktisk ikke er frisk. Ha en fin morra da jenter og gutter :) Jeg sitter å venter på at jenta mi skal våkne. Deilig med litt tid alene på morran ;)

Her er det ikke snakk om litt under gjennomsnittet på vekt. Det er snakk om utenfor skjemaet. Han er helt frisk og følger sin egen kurve. Det er bare det at han er......slank.

Synes jeg ser ekspeditøren hvis jeg ber om en bukse til en som er: "Langt under gjennomsnittet på vekt, men ikke på lengde"

;-))

Gutten min er 6 kilo og 64 lang nå, han blir 5 mnd neste tirsdag, men har en fin stigning på vektkurven og spiser som en hest:) HS sa han har nok høy forbrenning.. Han var akkurat 3 kilo når han ble født, og 49 lang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...