Gå til innhold

noen tips mot kvalmen?


2 barnsmor 81

Anbefalte innlegg

Og der kom den, den intense kvalmen jeg bare har gått å ventet på. Lå på sofaen i tre mnd forrige graviditet, så jeg vet litt hva jeg har i vente. Noen som har noen tips mot "døgnet-rundt-kvalmen"?

 

syns jeg husker fra forrige gang at det finnes et reseptfritt legemiddel mot kvalmen, noen som vet hva det heter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jag ær som tur ær inte så veldi plaget av kvalme...enda... men

før mig så hjælper det att gå en tur ute i frisk luft. :)

 

Jag ær 6+3 idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke kvalm selv, men er veldig "uggen" hele dagen. Så føler formen er generellt dårlig for tiden :( Men det hjelper litt å spise litt hele dagen -bare littegrann..og drikke en del kaldt og friskt.. Ikke så mye søtt.. Men det funker bare litt, sku ønske jeg hadde noen bedre triks, for hadde vært digg åbli kvitt dette ubehaget..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vore veldig dårlig med de to forrige, så eg har mange tips. Syns vel ikkje at eg har blitt bedre av å følge de rådene eg har fått, men kanskje du blir det.

1. Spis en salt kjeks før du står opp av sengen

2. ikkje gjer brå bevegelser

3. spis lite, men ofte

4. Ikkje ver seint oppe om kvelden

5. Sov så lenge du kan

6. Slush eller annen iskald drikke hjelper

7. Spis ristet brød

8. det er verre å sitte og se i veggen, enn å gå ut en tur. Få tankene over på noe anna

 

Eg fekk Largactyl mot kvalmen, men det er på resept. En trøst kan vere at kvalmen har vart kortere for hvert svangerskap med meg- Eg er nå gravid for 3 gang og satser på at det går fort over.

 

Kanskje noe av dette kan vere til hjelp.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sulten hver 3. time og hvis jeg ikke spiser da, blir jeg først svimmel, så kvalm. Og det går fort! Jeg har også tro på det å spise ofte og lite og slappe mest mulig av. Men det er jo ikke lett i full jobb. Men jeg har heldigvis mat for hånden... Og følger råd jeg har fått om å spise en kjeks stille og rolig i senga før jeg står opp, gjerne med litt vann til.

 

Det verste for meg er grytidlig på morgenen. Jeg våkner gjerne i 5-6-tiden fordi jeg er urolig i kroppen, må tisse - MÅ SPISE... og da er jeg som oftest veldig trøtt og ikke uthvilt. Og så får jeg ikke sove etterpå.

Det hjelper ikke å spise litt ved midnatt heller...

Akkurat nå føles det som om jeg spiser og drikker hele tiden...!

 

Jeg er 6+5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...