Gå til innhold

Oktober: Uke 32 og blitt så utrolig kvalm - igjen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg var plaget av kvalme de første 14 ukene av svangerskapet. På UL sa jordmor at hun var helt sikker på at jeg ventet ei jente :o) Nå er jeg i uke 32+2 og jeg er litt småkvalm i perioder på dagen eller natten..Er det flere som er det? Normalt at man kan bli kvalm igjen i slutten av svangerskapet?

Håper på noen gode råd....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg er i min uke 34, og kvalmen begynte igjen her i uke 29, var småkvalm (men ingen krise frem til uke 12-13), nå derimot kaster jeg opp hver morgen. Har blitt sykmeldt pga dette, da legen mener det kan komme av mye stress. Men det ser ut som det ikke er helt unormalt å hvertfall være litt kvalm igjen nå på slutten, det er flere her inne som skriver om dette og spør om råd. Desverre har jeg ingen gode råd, bortsett fra å få i seg væske, det er viktig. Ligger selv bare å venter på at det hele skal gå over hver morgen.

Håper dette hvertfall var et svar så du slipper for mye bekymring..

Lykke til videre...

Skrevet

Jeg var kvalm i 4 måneder, men så ga det seg helt=) men nå er jeg 31+3 uker og har nå begynt å bli kvalm igjen, jeg er også en del trøtt for tiden, har litt lavt blod prosent, så har begynt å ta jern nå, legen min tror kanksje det kommer av det!

Skrevet

er i uke 31 + 3, begynte å bli kvalm i uke 29. Er litt kvalm hele tiden og mer kvalm innimellom. Har ikke hatt noe tegn til kvalme tidl.

Skrevet

heisann.. kvalm her også... er 30 + 4 i dag.. har hørt at man blir mer kval av å ligge på rygg.. synes det hjelper litt å ligge på siden istedenfor...

kanskje det kan hjelpe dere også :)

Skrevet

Hei!

Jeg har faktisk også vært uvel nå siste uka (uke 32). Har vært heldig og sluppet unna den verste kvalmen tidligere i dette svangerskapet. Lurer på om det kan henge sammen med jobbstart og varme. Vanskelig å få nok søvn og programmet er tett ift. i sommerferien. Håper det går seg til. Nå er jeg forresten klar for kaldt vær så jeg kan trekke i mine flotte støttestrømper :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...