Anonym bruker Skrevet 15. august 2006 #1 Skrevet 15. august 2006 Må fedre som har stukket av til utlandet (hjemlandet hans) betale barnebidrag? Og er det mulig å kreve dna-test hvis de er i utlandet og prøver å benekte farskapet for å slippe å betale? Eller slipper de unna alt når de stikker av på denne måten?
Anonym bruker Skrevet 16. august 2006 #2 Skrevet 16. august 2006 Hei! Er i litt samme situasjon selv, han har ikke stukket da, men bor i Sverige.. Var ikke det lengste og mest seriøse forholdet akkurat, så jeg har ikke alt for mange opplysninger om han.. Men navn, fødselsår og by.. Da leter trygdekontoret han opp når du har født.. De vil helst finne faren for barnets skyld sier de, så det er jo bra. I mitt tilfelle er det vel han som krever dna test, før han eventuelt betaler.. Håper det ordner seg bare, han er jo faren.. Så hvis du har litt opplysninger så burde det vel gå greit! Lykke til iallfall...
OktoberPrins kom 20.10 Skrevet 16. august 2006 #3 Skrevet 16. august 2006 De må i utgpkt betale, men man trenger ikke å ha de store forhåpninger om¨å få ut noen penger for det. Min datters biologiske far (vi var gift, han er norsk, bosatt i Norge) betaler ikke for seg. Jeg mottar 600 kr i mnd i forskudd fra Staten, det er det.. Hans gjeld øker jo hver mnd, men han er av den typen som ikke bryr seg så mye om akkurat det - var grunnen til at jeg til slutt lempet ham ut:) HUSK: sørg for å få skrevet at du har eneansvar for barnet ditt!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå