Anonym bruker Skrevet 15. august 2006 #1 Skrevet 15. august 2006 Vurderer å ta generell studiekompetanse som privatist, og bruke nettbasert fjerundervisning... Noen som har gjort dette, har dere positive/negative erfaringer? Er hjemme med datteren min på dagene, så må lese på kveldene. Mangler norsk, matte og naturfag, så det blir ganske mye, (19 t/u). Lurer også på om jeg har krav på stipend, (er rettighetselev fortsatt?). Har gått to år på videregående skole, to år i lære og begynte på 20-timer kurset, men avbrutt utdanningen i fjor.
1-2-3 nå må det skje:-)) Skrevet 17. august 2006 #2 Skrevet 17. august 2006 Privatister har ikke rett til stipend fra lånekassa. Men hvis du går inn på nki sine sider, kan du søke på de fagene du vil ta og se om de kvalifiserer til støtte. Blir du ikke klokere der kan du jo ringe lånekassa 04545. Du har nok brukt opp din rett til utdanning, den er på 4 år. Men kommer i kategorien voksen med rett til videregående utdanning. I alle klasser nå skal det være en hvis % voksne, tror det er ca 2-3elever.
LillaManilla Skrevet 26. august 2006 #3 Skrevet 26. august 2006 Om du bruker Sonans sitt nettgymnas, har du rett på lån/stipend fra lånekassen (men du må ha minimum 15 timer for at du i det hele tatt skal få støtte..). Jeg tok tre fag på nettgymnaset i fjor. Hadde jeg valgt om igjen hadde jeg kanskje tatt kveldsundervisning eller noe i den duren, for jeg syns det var litt vanskelig å konsentrere meg fullt ut om studiene. Klarte liksom ikke helt å stenge ute alt som burde gjøres i hjemmet, husarbeid o.l. Men det er jo ikke sikkert du får det slik ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå