Gå til innhold

Hvordan takle "umulig" 2 åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dattera mi på snart 3 år hører absolutt ikke på hva vi sier. Hun kan være veldig slem med lillebroren sin på 11 mnd. Sparker han i ansiktet, skubber han, trakker på han osv. Har prøvd å sette henne vekk på en stol, men hun nekter å sitte der.. hva gjør jeg da? Å ja, er klar over at hun sikkert er sjalu, men jeg kan jo ikkje gi henne all oppmerksomheten likevel??

Når vi snakker til henne (gjelder andre situasjoner også) så hører hun bare det som passer for henne og gjør akuratt det hun selv ønsker. Noen som har gode råd til en passend "straff"??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres kanskje brutalt ut, men hva med å stenge henne inne på rommet sitt. Mulig hun roer seg ned uten mennesker rundt seg. Husk å fortell henne både før og etter "straffen" hvorfor du sendte henne på rommet sitt. De sies at passende straff er 1min pr.år. Dvs 3min på din datter.

Ellers er et tips å ha mor-datter-dag noen ganger i mnd. En dag hvor du forteller henne at dette er bare for jenter. Da føler hun seg spesiell.

Dere kan jo ta en tur i svømmehallen. eller bare sitte å se en film hjemme dere to.

Skrevet

Du må for all del ikke høre på dette rådet om å stenge henne inne!Hun er bare 2 år!! (ingen bar skal stenges inne uansett alder, da)

Mor-og-datter-tid må dere ha hver dag.

Vis at hun er like viktig for deg som babyen. HVis hun er rslem mot babyen, ta han vekk fra henne og si strengte "nei!", gi ham masse trøst mens hun overses.

Skrevet

Dette med å stenge inne rådet er blitt anbefalt på flere av disse barneoppdragelsesprogrammene - og det fungerer. Mamma skal stå å holde døren igjen.

Skrevet

Jeg syns heller ikke man skal stenge barn inne.

Det som gjøres i de nanny-programmene er heller ikke nødvendigvis riktig.

Hvis de stenger barn inne, er det ihvertfall veldig dårlige tips!

Det er helt forkastelig å stenge små barn inne.

Til nød kan man gi time-out, men uten at barna blir innestengt, selv om jeg ikke er noe for den "metoden" heller.

Skrevet

De fleste lærer bedre av ros enn av straff. Velg deg ut en uke og jobb HARDT for å oppmuntre den positive oppførselen mens du overser så mye som mulig av den dårlige. Kan jo være noe i det at negativ oppmerksomhet også er oppmerksomhet, så hvis hun er sjalu får hun mer tid med deg ved å gjøre ugagn. En slik uke krever mye mental tilstedeværelse, så velg tid med omhu.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...