Anonym bruker Skrevet 15. august 2006 #1 Skrevet 15. august 2006 jeg er veldi ny her! fikk en nydeli liten gutt for nøyaktig en uke siden! da han ikke ville ta pupp, må jo flaske troppe inn da. synes det egentli er greit nu,det viktigster er jo at han fåt mat. men lurer litt på en ting, til dere da som å må gi erstatning hvor ofte vil deres lille ha mat da? min vokner ca vær andre time nu å vil ha mat. litt slitsomt på natta. men tenker det nok er bare en periode.han spiser å ca 60-80 ml vær gang..
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 15. august 2006 #2 Skrevet 15. august 2006 Hei:O) GRATULERER MED EN LITEN SKJØNN EN! Velkommen til oss! Vet ikke så mye om mme jeg,men det kommer sikkert noen lure svar etter hvert her skal du se:O) (litt dumt at du er anonym da,for da er det litt vanskelig å kjenne deg igjen senere)
Gjest Skrevet 15. august 2006 #3 Skrevet 15. august 2006 Gratulerer kjempe masse med prinsen =) Celine fikk mat hver 3 time i begynnelsen .... men helsesøster sa at det er helt normalt hvis babyene vil ha mat en gang i timen. Helsesøster sa at det går ikke ann å overfore babyen, for babyen tar bare det den orker. Så bare gi babyen din mat du .... han spiser jo ikke for mye da =) Lykke til og velkommen hit skal du være
Belit fikk gutt 21.10.05 Skrevet 15. august 2006 #4 Skrevet 15. august 2006 Grattis med prinsen! Det er bare i begynnelsen de vil ha mat så ofte. Det går seg til sakte men sikkert. (Av og til forveksler de vondt i magen med sulten også, de tror de er sultne men har vondt i magen egentlig. Siden han får mme så følg med på avføringen hans. Han skal ha bæsj vær dag helst - mme-barn kan bli forstoppet. Da hjelper det med Malt på flasken.)
Mini&Meg Skrevet 15. august 2006 #5 Skrevet 15. august 2006 jeg måtte også trå til med flaske ganske tidlig, i starten fikk han mat 8 ganger i døgnet, altså hver 3. time,men han spiste nok litt mer enn det din gjør, han spiste vel ca 100-120 ml til hvert måltid. så gikk vi ned til 7, så 6 og nå er vi nede i 5 og han sover hele natten(fra 20-7). (han er 3 mnd nå) har du prøvd å tilby han mer??
Puselure Skrevet 15. august 2006 #6 Skrevet 15. august 2006 Grattis med prinsen;) Lurer på om det er spesiell grunn til at han ikke vil ta brystet??? Jeg tror jeg ville prøvd igjen jeg... Utrolig lettvindt:) Og bra for den lille ift immunforsvar... Ikke ta det ille opp, jeg bare lurer:) Ikke uvanlig med den mengden han får mme ihvertfall. Mulig han har økedøgn.. Kanskje du kan øke mendgen på et måltid for å se om han spiser mer. Uansett masse lykke til med den lille;)
trine_og_mathias+knøtte Skrevet 15. august 2006 #7 Skrevet 15. august 2006 hi her ja domt å være anonym kanskje.. hehe.. bare litt ny å forvirra.. takk for alle svar. kan jo kanskje prøve å øke mengden litt, å vi fikk tips om å bynne å prøve å la han sove mindre på dagen ( eller ialle fall vekke han vær 3-4 time) sånn at han ville sove lengere på natta! nu har vi jo ikke hatt han så lenge å kan vel ikke forvente mirakel med en gang, men fortsetter å prøve! bedre han sover mer på natta. best for alle! vet ikke hvorfor han ikke vil ha pupp.. bare vrir seg unna å skrik å hyle..
Anonym bruker Skrevet 15. august 2006 #8 Skrevet 15. august 2006 Jenta mi er også en "flaskeonge",nektet pupp..hyyylte når hun kom nær puppen. men jeg pumpet meg en god stund...hun min begynte med en gang å drikke 120ml til hvert måltid...da fikk hun mat hver 3-4time... fikk mat en gang mellom klokken 23 og 6.. men gi mat så ofte babyen virker som vil ha du...ikke vær så nøye på disse timene mellom hvert måltid..Jeg bestemte meg tidlig for å ikke høre på alt disse helsesøstrene sa, for alle sier forskjellig..blir jo helt forvirret... Ville ikke vekket en så liten baby for å gi den mat...Det har jeg aldri gjort, de vokner når de er sulten... Lykke til vertfall og gratulerer..
84 mamma Skrevet 16. august 2006 #9 Skrevet 16. august 2006 Hei hei. Gratulera så mykje med guten. Me og har ein gut som berre har fått flaska. I begynnelsen var det slik som du skriv. Han ville ha mat ganske ofta. Men etterkvart har dette jamna seg ut. No(han er 3mnd) får han 5 måltidi døgnet med ca 3 timers mellomrom. Ingen måltid om natta. Dette har han regulert heilt sjølv, så brre sjå om ei lita stund vert det lenger tid mellom kvar gong han vil ha mat. Lykke til med den lille..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå