Anonym bruker Skrevet 15. august 2006 #1 Skrevet 15. august 2006 Hei! Et litt pinlig spørsmål; Er det noen her som har brukt/prøvd vaginakuler for å trene opp bekkenbunnsmuskulaturen etter fødselen? Jeg ble anbefalt det av legen min, og kjøpte meg "smartballs" fra Kondomeriet. Men jeg syns det er så grusomt ekkelt å bruke de! Det er to kuler som henger sammen med en snor i midten. Den ene faller ut av skjeden med en gang jeg begynner å gå. Jeg ringte til Kondomeriet for å spørre om det skulle være slik, og fikk til svar at det skulle det ikke. Det var meningen at begge skulle sitte inne samtidig. Jeg blir helt kvalm av det, og føler at jeg har verdens svakeste bekkenbunn!! HYYYYYYL! Noen andre med erfaringer?
SusieQ Skrevet 15. august 2006 #2 Skrevet 15. august 2006 Det finnes jo egne vaginalvekter for å trene opp bekkenbunnen. Jeg har ikke prøvd de selv enda, men har de i skuffen (kjøpte de som føre var). Der står det en fin bruksanvisning for hvordan de skal brukes og hvor mye og sånt. Det er noe ala disse. http://www.cupido.no/shop.cfm?path=51&id=10158
Anonym bruker Skrevet 15. august 2006 #3 Skrevet 15. august 2006 Jeg har prøvd både kuler og vekter. Kulene var tunge og datt ut med det samme. Så kjøpte jeg vekter, og det var mye bedre. Men bruker dme ikke så mye.
tullla Skrevet 15. august 2006 #4 Skrevet 15. august 2006 Jeg gikk til innkjøp av vagina-vekter, som ser ut som et egg omtrent før forrige fødsel. Kjøpte dem på apoteket. Det er meningen at man skal bruke dem en halvtime om dagen, mens man gjør husarbeid eller beveger seg litt, og øke til tyngre vekter/mindre egg etter hvert som man blir sterkere. Men erfaring..... min erfaring er at de har en tendens til å gi en ganske så dårlig samvittighet der de ligger uprøvet i skapet! Etter neste fødsel SKAL det trenes, både her og der faktisk, så jeg kan gi deg en rapport om hvordan de fungerer om noen måneder Kan hende at de som du har kjøpt ikke akkurat er egnet for damer som netopp har født... Høres ikke veldig motiverende ut at de faller ut ihvertfall!
Anonym bruker Skrevet 16. august 2006 #5 Skrevet 16. august 2006 Du er i godt selskap! Jeg var optimist og kjøpte to små gullfargede (nokså tunge) kuler på Kondomeriet, betjeningen anbefalte dem til opptrening av bekkenbunn. De datt ut absolutt med en gang! Nå har jeg kjøpt egg-formede vekter, som jeg i likhet med andre har dårlig samvittighet for at jeg ikke bruker... men de er mye bedre! Nå er de gullfargede kulene en av favorittlekene til sønnen min, han fant dem i nattbordet og de triller så fint! Så kom de til nytte allikevel ;-)
Anonym bruker Skrevet 17. august 2006 #6 Skrevet 17. august 2006 Vektene fra www.alexi.no skal visst være bra. Har ennå ikke fått kjøpt de selv, men må til pers..litt treig med å knipe...argh... Skal jammen ta å bestille de her og nå!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå