Anonym bruker Skrevet 15. august 2006 #1 Skrevet 15. august 2006 Min gutt er nå 2,5år og han er 101cm høy, og bruker 28 i sko! Det irriterer meg grenseløst at alle må kommentere hvor stor han er , og hvor høy han kommer til å bli! For ikke å snakke om hvilken skostr han kommer til å få som voksen! Blir virkelig såra av dette! Er han virkelig så unormalt stor? Og kan jeg forvente at han blir en "kjempe" når han er ferdig utvokst? Verken jeg eller pappan er unormalt store, jeg er 174 og han er 187. Tilogmed hs mente det ikke var rart at han var sååå stor, når faren hans var så høy!
PrinsesseSjefen Skrevet 15. august 2006 #2 Skrevet 15. august 2006 Mellomste jenta mi var 98 cm da hun var 2 1/2 år. vet ikke hva hun brukte i sko da, men var nok ikke 28, for hun er nå snart 6 år (og rundt 125 cm) og bruker 30-31. Pappaen er 197, så jeg venter egentlig at minst et av jentene våre blir høyere enn meg (175). jeg har aldri sett det som noe problem at ungene er store, tror jeg ville heller blitt såret hvis folk kommenterte at barna mine var unormalt små. men vi er jo forskjellige. Svar tilbake, at han blir akkurat passe, og at du synes det er fint at han kanskje blir lang og flott! Er veldig vanskelig å "spå" hvor stor han blir, kanskje 190???
bergenseren Skrevet 15. august 2006 #3 Skrevet 15. august 2006 Kjenner meg godt igjen i det du skriver,jeg har en jente som var like stor som gutten din da hun var liten.I tilegg var hun litt kraftig.ALLE kommenterte hvor stor hun var.Nå er hun 9 år,og fremdeles stor,men skiller seg ikke så mye ut som før lenger.Jeg trøster meg med at hun blir tidlig utvokst,det var slik med meg også. Ikke bekymre deg,gutten din er nok helt perfekt som han er.p
Piris28 Skrevet 16. august 2006 #4 Skrevet 16. august 2006 Takk Gud for at barn kommer i alle forskjellige fasonger og størrelser,selv om ikke alle forstår det, slike som bare må komme med dumme kommentarer. Jeg vet hva det vil si å ha en stor unge, og da mener jeg STOR.Min sønn, som nå er 18 år har vært stor siden han ble født, han var 55 cm og 4670gr. Han var 81 cm da han var 1 år. Han har vokst og vokst og nå er han 197 cm og bruker skonr.47 Jeg er 174 cm og faren er ca185. Jeg tror at du skal fokusere på andre ting, når du får sp.mål eller kommentarer fra folk.Det gjorde jeg, for sønnen min var langt foran barn på sin alder,så jeg penset inn på det når noen sa noe om størrelsen hans. Tror på at sosiale ferdigheter er viktigere enn skostørrelse :-) Jeg ønsker deg LYKKE TIL med go`gutten din. Klem fra
Gjest Skrevet 16. august 2006 #5 Skrevet 16. august 2006 Hei! Jeg kjenner godt igjen det du beskriver. Og synes det er synd at man fokuserer så mye på kroppslige ting. Ungene er jo herlige uansett, det er bedre at de lærer seg å akseptere kroppene sine slik de er - i stedenfor at "dumme voksne" skal gjøre de til avvikere.. Min jente har alltid vært lang og er i dag 4,5 år, ca 113 cm, 21 kg og 29 i sko. Akkurat passe til sitt skinn, pleide min gamle bestemor å si! Lykke til med gullungen!!
Anonym bruker Skrevet 17. august 2006 #6 Skrevet 17. august 2006 Min gutt er også 101 og bruker 28 i sko. Han ble nettopp 3 år. Ville ikke bekymret meg det grann. Skal bli en stor og sterk mann : )
Smågryter Skrevet 17. august 2006 #7 Skrevet 17. august 2006 Inger Hagerup beskrev de små, men hun vil vel si oss mer Mauren Liten jeg Langt ifra. Jeg er akkurat stor nok Fyller meg selv på kryss og på tvers fra øverst til nederst Er du større enn deg selv kanskje?
Anonym bruker Skrevet 22. august 2006 #8 Skrevet 22. august 2006 Tja, har hørt at jeg har en stor sønn helt siden han var baby.. Han er 4 år og 2 mnd og 115 lang. 31 i sko....regner med det jevner seg ut senere. tror ikke han kommer til å fortsette i samme tempo.. håper ikke det, for han vokser så fort ut av klærne... ..nei, hverken mor eller far er lange...
Tria Skrevet 24. august 2006 #9 Skrevet 24. august 2006 Ja, har en deilig gutt på 2 år og 4 mnd, 97,5 cm og 15-16 kg, str 27-28 i sko. Han har alltid vært lang, og har fått mange kommentarer på det. Har ikke opplevd noen som negative. Jeg synes selvsagt at han er en fantastisk gutt og gleder meg bare når jeg tenker på at han en dag sikkert blir en høy, flott mann. Det eneste som kan være vanskelig innimellom er at man lett blir lurt av størrelsen hans og tror at han er eldre enn han er. Noen forventer nok innimellom litt mye av ham og tenker ikke på at han er en liten toåring. Men heldigvis er de bevisste på det i barnehagen. Han har et veldig stort ordforråd, er god motorisk, følger veldig med når han blir lest for og suger til seg fakta om ting han er interessert i (f.eks. fly og diverse kjøretøy), han kan mange bokstaver, tall og farger - så han virker også litt stor på den måten. Men så er han typisk toåring på andre områder. Kan få raserianfall for idiotiske småting, sover med sutta i vogna på dagen fortsatt, vil bæres når han er trøtt og sliten og kosete - noen ganger får jeg en følelse av at noen synes jeg behandler ham litt som baby ennå, men jeg synes han må få være liten fortsatt selv om han ser stor ut.
~emin~ og Lillingen april-10 Skrevet 24. august 2006 #10 Skrevet 24. august 2006 Det er irriterende ja. VI har også fått høre det samme flere ganger pga. at jenta vår er lang. Har ikke målt henne på en stund, men i fjor sommer var hun 3,5 år og 110 cm lang, og hun har vokst en del cm iløpet av året som har gått. Tipper at hun er et sted mellom 115 og 120 cm nå, og hun blir 5 år i november.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2006 #11 Skrevet 25. august 2006 Jeg har også en stor og lang gutt. Har også irritert meg mange ganger, og blitt lei meg når jeg har møtt mennesker som bare henger seg opp i hvor lang han er for alderen og ikke ser den fine gutten min. Men, men, det blir jo litt komisk da når kommentaren er: å så lang han er, han kommer nok til å bli høyere enn deg! ... og jeg er 1.58.
Gjest marie-s Skrevet 25. august 2006 #12 Skrevet 25. august 2006 Jeg har selv en gutt som er ganske høy for alderen, men jeg er nå bare stolt av det jeg. Da vet jeg at han spiser rett, sover nok og trives veldig godt med seg selv. Selv om han bare så videt er 4,5 år fikk nå han kjøre karuseller på Tusenfryd i år som var beregnet på de over 5, for her går det jo kun på lengde :-) så det må være mye værre for de som har ekstremt små barn. Så rett opp ryggen og vær stolt av de komentarene du får, de er nok ikke vondt ment.
Gjest Skrevet 26. august 2006 #13 Skrevet 26. august 2006 Kjenner meg igjen ja, men her ikke problemet at alle kommenterer hvor stor han er, det kan jeg leve med, problemet er at alle tror han er minst 1 år eldre enn han er og forventer dermed så mye mer av ham :-( Han var nøyaktig like stor som din gutt da han var 2,5 år, 101 cm og 17,5 kg, brukte str 27 i sko. Nå blir han snart 4 år og er ca 111-112 cm tror jeg, om ikke mer og ca 20 kg og bruker str 31-32 i sko. Nå er jo dere litt høye da, så gutten deres har i det minste noe å slekte på, men hos oss er jeg litt høyere enn snittet med mine 172 cm, mens pappaen "bare" er 176 cm. Ingen i familien er noe spesielt høye heller så jeg aner ikke hvor han har denne høyden sin i fra jeg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå