Gjest marie-s Skrevet 15. august 2006 #1 Skrevet 15. august 2006 Jeg lurer litt på å være det i år. Joda, jeg har venner og familie vi kan reise til, men jeg savner litt det å kunne få lage til jul selv. Jeg savner det å få våres egne juletradisjoner, de siste årene har vi alltid reist langt bort og siden jeg da har hatt eksamener helt frem til vi skulle reise har vi aldri rukket å pynte til jul. Er det noen som har prøvd dette med et barn på 5 år? Er jeg fullstendig egoistisk siden sønnen min da kun ville vært sammens med meg julaften og ikke søskenbarnene sine? Det er bare det at det tar også på det å reise såpass langt med alle julegavene og siden det er så dyrt å fly har vi alltid tatt buss, sist jul måtte vi bytte buss på Eidsvoll midt på natten fordi bussen var for full. Jeg kunne godt tenke meg å høre andres erfaringer. Selv ser jeg for meg at jeg og han er ute på dagen og koser oss. Går hjem, lager middag og pynter oss. Sitter ved treet og kjenner/rister på pakker før vi begynner å åpne de, rett og slett slapper av uten mye styr og stress rundt oss.
karianne31 Skrevet 15. august 2006 #2 Skrevet 15. august 2006 hei marie-s. Jeg har også i alle år(selv når jeg var liten) fartet rundt på juleaften med barn. men har alltid drømt å feire alene. Drømmen ble på en måte oppfylt da jeg traff mannen med stor m for 3 år siden. Vi feiret en jul i fred og ro med dattern min. Så fikk vi barm rett før jul 05, og alt ble stress stress. Bare fordi vi skulle besøke noen av hans slektninger osv. Halv ti spiste vi middag om kvelden. Men i år er jeg alene da med to. Har heldigvis familie nærme, men lurere som deg og heller være alene, hvertfall på kvelden. Det er da det er mye stress og være borte. Tror du og barnet ditt kan få det koselig med egne tradisjoner. Pynte treest sammen lille juleaften f.eks. frokost foran donald og alle vennene hans. Hmmm....frister mer og mer og gjøre det selv. Men er redd jeg skal bli deprimert sidendet er første ordentlige julen til sønnen min. Og vi skulle jo egentllig feiret jul sammen alle sammen. Jeg tror barn egentlig setter litt mer på en fredelig jul, en alt det maset det blir. Tror sønnen din på nissen enda, kan jo kanskje en kollega eller venn være nisse..... god jul uansett.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2006 #3 Skrevet 16. august 2006 lag deres egne tradisjoner og kos dere sammen!! Ikke stress med stor middag, men pynt dere og og pynt i leiligheten - og konsentrer deg om midtpunktet ditt!! Jeg er sikker på at det blir koselig:-))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå