Gå til innhold

Hvorfor får dere så lite i barnebidrag??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi holder på å regner ut hvor mye eksmannen min må betale i bidrag pr. mnd for 2 unger. Utifra bidragskalkulatoren blir det jo en del men så ser jeg her inne at mange bare mottar 1000-2000 kr pr mnd. Tjener eksmennene deres omtrent ingenting eller er det jeg som rekner helt feil?? (Kan ikke helt forstå det heller for jeg bruker bidragskalkulatoren).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har to barn med to forskjellige menn. Og får kun 940 og 960 i bidrag. For datterenmin fikk jeg først 600, men etter jeg skrev inn og klagde og rapporterte om fars inntekt til ca 250.000 pr.år gikk jeg opp til 960.....hurra............. Skjønner ikke de som får mer jeg... far nr to har vel fort nærmere 400.000 i året. Mye mener du bidraget hans burde ligge på?

Skrevet

Det er jo så mange faktorer som spiller inn på utregningen av barnebidraget. Men her er en skisse over hva som gjelder for min situasjon.

Jeg har barn med to forskjellige fedre. Har utgifter til barnehage og sfo, men mottar ikke stønad til barnetilsyn. Har en ekstra barnetrygd som eneste ekstra.

Fra far nr. en mottar jeg i dag 1800, skal økes med 900 nå pga overgang til annen aldersklasse. Han har ikke samvær, og dermed ikke samværsfradrag.

Fra far nr. to mottar jeg i dag 2000. Han har samværsfradrag i underkant av 600 kroner med samvær 4 netter pr. måned.

Skrevet

Et lite tillegg, begge fedrene har normallønninger på ca 300 000

Skrevet

Skjønner ikke helt opplegget jeg....For minstebidrag er jo på 1250 kr mnd...Altså bidragsforskudd....Dere som da får mindre, har dere da ''private'' bidragsavtaler?...

Skrevet

nei, det er ikke noe som heter minstebidrag,

1250 er 100% forskudd, det får du bare om du har full os. har du litt mere går du den til 75% forskudd som er 840.

tjener du enda mere går du ned til 50% og så 25 %

Skrevet

jeg får 940 i bidragsforskudd, og jeg har full os.. ??

Skrevet

Ahhhh....alltid fått for meg at det het minstebidrag.....hum..DA skjønner jeg litt mer ihvertfall..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...