lucky_mom Skrevet 15. august 2006 #1 Skrevet 15. august 2006 Jeg var hos jordmor idag, og hun anbefalte meg 50% sykemelding pga bekkenløsning og økt blodtrykk. Problemet er bare at jeg kvier meg sånn for å sykemelde meg... Får fryktelig dårlig samvitteghet ovenfor jobben. Vi har deadline på prosjektet mitt i oktober, og jeg ble nylig forespurt om å jobbe en del overtid i september, da de mangler folk!! Uff, hva gjør jeg?
Bratsj Skrevet 15. august 2006 #2 Skrevet 15. august 2006 Hm....de vet du har termin i november og så spurte de deg om å jobbe en del overtid i september ? Da tenker de ikke særlig langt nei... Hva du skal gjøre ? Lytte til kroppen din - gjøre det som føles best for deg og mini. Alternativet er å jobbe på, bli utslitt og invalid til fødselen og kose deg med takken du får fra arbeidsgiveren for den flotte innsatsen.
lucky_mom Skrevet 15. august 2006 Forfatter #3 Skrevet 15. august 2006 Nei, det er vel ingen som takker meg for å stå på ekstra nå... Må jo allikevel begynne "på bånnen" av igjen om et år... Ja, de ville at jeg skulle jobbe 150% i september... Sier vel sitt om at det er en mannsdominert bedrift...
Andrea m/Helene i magen sin:) Skrevet 15. august 2006 #4 Skrevet 15. august 2006 Tenk på deg selv og barnet ditt, det er faktisk ingen andre som gjør det! Heller ingen som sier takk hvis man står på ekstra. Vet jeg høres negativ ut, men vi kvinner har en tendens til å kvie oss til både fortelle at vi er gravide og levere sykemeldingen vi faktisk IKKE HAR BEDT om hos legen. Hadde menn gått gravide hadde de ikke hatt noen problemer med dette. Jeg jobber selv i en jobb som krever langt mere enn 8-4 jobbing samtidig som jeg er leder for min avdeling, i dag leverte jeg min sykemld på 50%. Vi har et lang arbeidsliv foran oss, men har nå faktisk ansvar for å føre generasjonene videre!!!! Kjære Tuvi, våre arbeidsgivere bør være glad vi er i jobb, mange jeg hører om blir sykemld fra dag 1!!!! Stå på krava jenta:)
Anonym bruker Skrevet 15. august 2006 #5 Skrevet 15. august 2006 Hei Tuvi! Føler det akkurat som deg.Har vært hjemme fra jobben i 2 dager nå skal til lege i morgen. Gruer meg litt for at det blir sykmelding, men man må jo ta det som det kommer. Gudskjelov er sjefen min veldig forståelsesfull, men jeg har dårlig samvittighet uansett, men på den annen side har ikke jeg vært borte en eneste dag før da.En sykmelding må jo ikke vare svangerskapet ut heller da, så man må jo bare prøve å tenke positivt. Det er jo tross alt bedre at du er der 50% enn at du blir 100% sykmeldt, og sjefen din vil nok forstå han/hun også.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2006 #6 Skrevet 15. august 2006 Hei. Jeg arbeider også i en mansdominertbedrift, men der er alle veldig sympatiske og omsorgsfulle, så det kan jo hende det er forskjell på bedriftene også.Men du må bare si det som det er til dem og konsekvensene av det.Så kan det jo hende de også tar til fornuft.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå