Gå til innhold

Er dere flinke til å holde dere rolige. (litt langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går var jeg på mcdonals der var også en far med datteren og sønnen. etter noen minutter hadde gått begynnte dattern å skape seg i store pga en litten fille ting. jente var ganske stor hvertfall 5 år. jeg tenkte herregud for ein utakknemlige drittunge men jeg er innponert over at faren klarte å holde seg å rolige som han gjore hevet ikke stemmen eller noen. hadde det vært meg så hadde det ikke gått lenge før hele mc hadde hørt hvor irritert jeg var.

til slutt fikk han nok, så han fløftet opp jente tok gutten i armen og gikk ut i et fort tempo. der mente jeg han gjore feil. han burde bert gutten og dratt jente. ikke omvent gutten oppførte seg jo fint.

hvordan hadde dere taklet en lik stiuvasjon hadde dere klart å holdt dere rolige

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg holder meg alltid rolig dersom vi er på resturang eller kjøpesenter el liknende. da gjør jeg som far gjorde her, lemper barnet med meg ut, så kjefter jeg heller i bilen!

verste jeg ser/hører folk som kjefter og smeller så gud og hver mann får det med seg.........

Skrevet

Ja, det beste er hvis man klarer å holde seg rolig. Da slipper barna å tape ansikt overfor andre, i tillegg til at rolige foreldre får rolige barn. Men jeg sliter litt selv om dagen. Vi har vært gjennom en liten krise i forholdet, og i den forbindelse gikk vi fra å være rolige til å bli litt oppfarende. Skal si vi har merket det på størstemann! Nå legger vi masse energi i positiv oppmerksomhet, og avleder eller overser mest mulig negativt. Og det virker!!!!

Skrevet

Jeg bruker først avledningsmanøvre,. hvis ikke det hjelper så sitter jeg meg ned på hun og får øyekontakt med henne. Holder henne i begge armene mens jeg snakker alvorlig med henne. "har du lov til å oppføre deg slik?" eller "Er du høflig nå?" osv. Prøver å få henne til å reflektere over hvordan hun oppfører seg.Pleier å virke, men noen ganger må jeg minne henne på at denne oppførselen kan koste henne natta-eventyret. Det skjedde desverre i dag. Snufs. Men som regel pleier hun å gi seg veldig fort. Hun må jo teste grenser og finne ut om jeg fortsatt er sjefen. Hihi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...