Gå til innhold

Kansje litt teit sprøsmål, men jeg lurer:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ei jente som sminker meg til daglig... Kan ikke gå uten farge på øyenbryna, øyenskygge(gjerne litt farger) og mascara.

Jeg gruer meg til frisøren neste sommer, for jeg vet ikke om jeg vil bli fornøyd med den sminkingen de gjør?

Og jeg vet ikke om jeg vil klare redusere sminkingen min hvis jeg skal gjøre det selv:) Ikke pent være oversminket heller, en sommerdag i august.

Kan jeg spørre om hvordan sminke dere brukte på dagen deres?

Var det nøytrale lyse farger? Hvordan lebestift? brunkrem?

HVORDAN SMINKET DERE DERE? :):):)

Hvilke farger rett og slett.....

Jeg vet det er forskjell fra person til person om hva man kler, men jeg bare lurer på hva andre har gjort....

hva er penest til en hvit kjole?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Tror ikke du skal være redd for at de på frisør salongen ikkegjør deg pen. en frisør salong vet åssen de skal pynte bruder og de sminker deg etter de fargene din hud matcher med.

Når det gjelder å oversminke seg,så har jeg et par venninder som gjør det og helt ærlig de ser ut som horer.

Jeg sminket meg mye før, men nå bruker jeg kun litt brun krem de dagene jeg føler meg blek..

Klarer å redusere om du vi l..

Lykke til

Skrevet

Jeg har også vært litt beskymret for at jeg ikke skal bli fornøyd med sminken hos frisøren. (ikke for å skryte altså....) men jeg synes jeg er veldig flink med sminking selv, og har sminket en del venninner som skal på fest. På brylluppet mitt vil jeg allikevel at noen andre skal sminke meg, siden dette er innlagt i brudetimen. Det med farger kommer jo litt an på hvilke farger man velger på blomsterbuketten. Har kjolen noen stener/perler i en spesiell farge? Jeg synes det er fint dersom fargene på kjolen, sminken, blomsterbuketten passer fint sammen i en helhet.

Eks. dersom man har kremhvit kjole og kremhvite og lyserosa blomster i buketten, kan det være fint om disse fargene går igjen i sminken. Eks. romantisk lyse skimrende øyenskygge i kremfarge og en i lys rosa. Eventuelt en litt mørkere i lilla eller brun (for å markere som en bue over øyeloket og i en trekant i ytterkanten av øyet (dersom du forstår) som matcher fargene. Er det lyseblå som går igjen i buketten kan det være fint med litt lyseblå i øyenskyggen sammen med evnt. lys brun/gråfarge som matcher. Synes ikke man skal velge for skarpe farger eller sort. Finest med litt lysere naturlige farger som glir inn i hverandre og ingen skarpe kanter

Skrevet

Takker...

Ja, jeg forstår...

Og fargene i min bukett vil blir hvit, grønn og mulig noe Ikke sikker på om det blir mørd eller lys lilla ennå. Kommer an på hvordan farge sambor skal ha i halsen og på pulsvantene sine i Hallingbunaden.

Huff, at det skal være så vanskelig.....hehe....

Men jeg lar nok frisøren ta seg av øyenskyggen,mascaran og rougen iallefall.

Øyenbrynene er jeg litt usikker på, for jeg TROR nok jeg vil tegne de på selv. Så dem blir MINE. Dem vet jo ikke hvordan jeg bruker ha dem:)

Men det skal nok gå bra:)

Skrevet

Skal du ikke ha prøve time hos frisøren da? DA kan du jo hør med dem om de kan sminke deg også, for å være på den sikkre siden. Ta med et bilde av deg i kjolen din, så kan de se hva som passer.

Skrevet

Jeg er i motsatt ende av skalaen. Bruker kun mascara både til fest og hverdags. Frisøren jeg skal til er nok mer som deg... Hun forholdt seg allikevel til min bestilling da jeg var der på prøvetime. Jeg viste henne bilde av kjole, forklarte hvordan buketten skulle være og hadde med meg smykket. Tror hun kunne tenke seg det litt mer enn det jeg ønsket, sminket derfor øynene forskjellig. Et moderat og naturlig, et mer dramatisk. Vi ble enige om at det naturlige passet best for meg og det er jeg fornøyd med! Jeg synes det er viktig at jeg er "meg" på bryllupet, det gjelder jo deg også. Ta øyenbrynene selv du hvis det føles mest komfortabelt. Ellers gjør hun nok som du ønsker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...