Gå til innhold

Salami og leverpostei..


lompalopp

Anbefalte innlegg

Har så lyst på begge deler, men ble plutselig litt usikker da jeg sto i butikken.. Er leverpostein kokt;stekt, eller lignende..for det er vel knust opp lever med ett eller annet ekstra i. Og hva med salami, det går vel under spekemat som ikke anbefales.. Noen som vet sikkert? Hmm, så mange ting man plutselig må ta hensyn til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, huff, så mange ting vi må ta hensyn til og bekymre oss over! Jeg synes du skal spise det du har lyst til å spise, så lenge det har næringsverdi og ikke inkluderer mat som er kjent for å være en risiko for oss gravide - som rå, gravet eller rake-fisk, upasteuriserte melkeprodukter, vellagret ost og uvaskede grønnsaker.

Jeg har ikke hørt at leverpostei ikke skal være ok så lenge produsenten og datomerkingen er ok. Salami har jeg heller ikke blit advart mot.

Men jeg holder meg langt unna Gilde-produkter... litt hysterisk kanskje, men jeg er søren meg ikke overbevist om at alt er OK med dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leverpostei er veldig sundt, masse jern og slikt vettu!

Jeg ble frarådet salami denne gang og forje svangerskap...men så lenge man spiser med måte, er det nok ikke så farlig!

Mye hysteri ute å går....

 

Fikk tips om å fryse salamien først, deretter ville de eventuelt farlige baskeluskene bli så godt som borte! =)

Greit hvis man får veldig kick en periode iallefall....for å være på den sikkre siden!

 

Lykke til videre!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...