Gå til innhold

PARKDRESSANBEFALING. ØNSKER MANGE SVAR!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke parkdresser av de litt rimeligere merkene er bra? (Troll og Reima Tech blir for dyre).

Dvs. som er godt vannavstøtende og lett og bevege seg i for ei tulle på 1 1/2 år.

Tenker på typer med avtagbart for.

Hva er deres erfaringer med de ulike merkene?

Fint om mange svarer! TAKK!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har kjøpt leketøy fra stormberg på XXL sport. Der kan ikke foret tas av, men: Hun har enten regntøy på eller dressen om det er kaldt. Hvis det er tørt og varmt går hun i feks college eller lerretsbukser. Var et sett til 299 inkl tynt fleecesett, veldig bra lue, votter, matboks og en "sekk." Hadde det i fjor og var ikke i tvil om at samme skulle kjøpes i år.

Skrevet

vi har nettopp kjøpt Reflex sin,har hørt masse bra om den,koste bare 349,- åsså,veldi billi:)

Ifjor hadde vi Petter Solberg dress,fra subaru.no,den va vi super fornøyd med!!

Skrevet

Leketøy fra Stormberg har ulike dresser til litt forskjellige priser. Vi har hatt en hvor vi kan ta ut foret, veldig fornøyd. Tror de ligger på ca 500 kr pluss minus.

Skrevet

jeg hadde fra leketøy i fjor, men synes kanskje den virka litt tynn jeg i 15 minus grader??

Noen med samme erfaring? Ellers var den flott veldig lett og ledig...

Skrevet

Parkdress, er det vinterdress?

Isåfall, helt klart ReimaTec! Den er tynn og god, likevel veeldig varm. Den er også vanntett, så barnet blir aldri våt igjennom på våte, kalde dager. Jeg er litt overrasket over hvor få som hadde slik dress (eller Troll) i bhg til sønnen vår forrige vinter...

Skrevet

Vi har hatt Reflex sin dress med avtagbart ull for inni. Tror det er 2 typer for en kan få, fleece eller ull. Noen sier nemlig at den ikke finnes i ull,men det gjør den!

Han var 1 1/2- 2 år da han brukte den,ikke dyr,beveglig og god kvalitet.

Lurer på om jeg skal lete etter denne derseen i år også,fant den i Sverige sist.

Lykke til med dress jakten!

Skrevet

På indre Romerike blir det KALDT, men det var ikke noe problem. Har som regel et strikka ullsett under, også fordi de ikke blir kalde om de skulle svette seg våte. Vi var som sagt så fornøyde at vi har kjøpt settet en gang til!

Skrevet

Vi hadde også Reflex sin ifjor, den med avtagbart ullfor! Var kjempefornøyd! Var ikke så gal pris heller, mener vi ga ca 550 kr for den i Sverige! Mener jeg så den her hjemme til 698.

I år har vi kjøpt Troll, så får vi se om den er like bra..:-)

Skrevet

Helly Hansen sine med plastikk i rompa og avtagbart for er kjempegode - jenta mi ble aldri våt eller kald i den i fjor vinter. Koster ca 900 kr, kanskje litt dyrt men slitesterkt og kan evt arves.

Skrevet

Jeg har kjøpt to, en troll og en fra barnogleker (Sportmann). Det er tydelige kvalitetsforskjeller der. Jeg anbefaler troll sin, jeg kjøpte den ikke for stor, siden det finnes ullundertøy i serien og den i tillegg er foret med ull. Han trenger dermed ikke masse tøy inni den, i motsetning til den andre er troll sin veldig tynn (men varm), den har ikke glatt rumpe og knær og dermed sklir han ikke så lett heller. Den puster og det er mange detaljer jeg likte med dressen. Kjøper du fjorårets modell kan du få den billigere. I fjor var han mindre ute og jeg kjøpte en fra Kapp Ahl til han, nå som han går i barnehage og er mye ute vil jeg forsikre meg om at han er varm. Ville ikke valgt et billigmerke til han med mindre han ikke var i barnehage. De kan ikke si fra om de blir kalde og fryser.

• 3 uker senere...
Skrevet

Hva med å kjøpe brukt? På finn.no får du Reima dresser som knapt er brukt til omkring 400-500kr. Jeg tenkte at skrytet av disse dressene var overdrevet, så jeg kjøpte en der i fjor for å teste. Faktisk ble jeg revet med selv, og har kjøpt dress på finn i år også. Ser ikke vitsen i å kjøpe en ny, når jeg får en like fin en til under halv pris. Samtidig kan jeg selge den gamle der og få igjen en del av pengene. Verd å prøve!

Lykke til!

Skrevet

Du kan få kjøpt vår troll-dress for halv pris. Kun brukt av et barn og ser like fin ut. Den er mørk blå og i str 92 og med merinoull-fôr. Vi kjøpte den i fjor til vår gutt på 1 1/2 år. Mail meg på [email protected] hvis du er interessert.

Skrevet

Av de aller beste er Troll og Reflex, hvorav Troll anbefales - den kan også benyttes høst og vår, da foret ( ulldress ) er avtagbart. Kjempekjekt når det er litt vått og klissete, for ikke si sannete. Dressen er vanntett, og pustende. Kjempe god og varm om vinteren, og er lettere å bevege seg i, fordi den ikke er så tykk og boblete.... og barnet behøver bare å ha ullstrømpebukse og trøye under.

Prisen er vel 1300 eller noe slikt.

Skrevet

Sorry, skrev feil, mente REIMA, ikke Reflex da... Uansett - Troll er visst best.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...