Gå til innhold

Ingen kvalme=dårlig..??


lompalopp

Anbefalte innlegg

Er så bekymret og vil gjerne høre fra dere erfarne mammaer om noen av dere IKKE var kvalme i det hele tatt ved de forrige svangerskapene! Jeg hadde en MA i juni i år og var da nesten tre måneder på vei. Jeg fantes ikke kvalm under hele perioden, men hadde utrolig ømme pupper. Denne gangen er jeg foreløpig 5+3, ikke kvalm i det hele tatt og litt ømme pupper.. Håper ikke denne kvalmen har noen direkte forbindelse med et vellykket svangerskap. Har nemlig hørt flere ganger at kvalme er et sunt og godt tegn. Har du en historie som kan motbevise dette så hadde det gjort de neste ukene mine sååå mye bedre!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God morgen. Jeg er heller ikke noe kvalm, har i det hele tatt ingen symptomer. Alle har det forskjellig, og det er forskjellig fra svangerskap til svangerskap. Så jeg tror ikke at du bør bekymre deg over det. Kos deg med svangerskapet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjennomgått to kjempekvalme svangerskap. Skikkelig dårlig !!! Grudde meg veldig til denne gangen, men nå er jeg nesten ikke plaget i det hele tatt. Litt trøtt og sårbar, kan kjenne litt kvalmefølelse hvis jeg blir veldig stresset eller sliten, men hverdagen er utrolig bra :-) Er i den 9 uka nå, så jeg håper dette fortsetter denne gangen :-)

Du kan nok oppleve at kvalmen kan komme etter en stund, men du kan likegodt være en av de heldige som sliper unna. Uansett så skal du ikke bekymre deg over de symptomer du ikke har :-) Alt er like normalt av å ha/ ikke ha symptomene. Du slipper i allefall bekymringen om at spiren ikke får nok næring fordi mamman spyr ut alt :-)

Ønsker deg masse lykke til videre - husk med en MA tidligere er sjansen utrolig liten for at dette skal skje nettopp deg igjen :-)

Nyt tiden du har fremfor deg :-)

 

Klem, TussiLussi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk!Merker jeg letter allerede- må bare tenke positivt og slutte å bekymre meg så fælt. Er lett at man blir ekstra oppmerksom når det ikke gikk som planlagt forrige gang. Takk, for gode og oppmuntrende ord!

Lykke til videre, vi seer nok mye til hverandre her inne de neste månedene;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde en SA i juni og er 6 uker på vei idag.... Var ikke kvalm da og er ikke kvalm nå.. Jeg håper og tror at det er forskjellig fra person til person og at dette skal gå veldig bra....

Men vet hvordan følelsen er.. man blir utrolig bekymret av alt og ingen ting og det er slitsomt.. klarer liksom ikke helt nyte graviditeten...

 

Så vi får bare krysse fingrene og tenke på det som ble sagt av en av de andre her: Har du hatt en ufrivelig abort sist så er sjangsen liten for at det skjer oss igjen nå..

 

Ønsker deg masse lykke til.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk jenter, dette betyr så mye for meg! Vanvittig godt med oppmuntrende ord, håper bare jeg kommer over de første 12 ukene denne gangen. Tror nok jeg skal klare å slappe mer av da;)

Lykke til alle sammen!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror heller ikke kvalmen har så veldig mye å si, er forskjellig fra svangerskap til svangerskap.. jeg har nå vært gjennom 2 MA og er kjempe beskymret, men vi må bare tenke positivt! dette skal gå bra! lykke til..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ikke kvalm en eneste dag i mitt første svangerskap. Hadde ingen symptomer i starten i det hele tatt egentlig. Kanskje litt ømme pupper. Det var et fantastisk svangerskap.

Hadde en SA i juli i 7.uke. Var ikke kvalm denne tiden heller.

Akkurat blitt gravid igjen og håper jeg slipper unna kvalmen denne gangen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...