Gå til innhold

Det er ensomt å være alenemor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av og til får jeg en slags tristhet over meg. Jeg og lillegutt er alene om alt. Skal vi på tur, går er det kun oss to. Skal vi på bading, er det kun oss to. Skal vi på kino, Mac Donalds, ja i det hele tatt gjøre ting sammen, så er det meg og han.

Da får jeg ofte den tristheten over meg. Jeg savner det å være to om opplevelsene med gutten. Altså, han er en herlig gutt, et flott selskap, men jeg vil ha en voksen med meg.

Jo, jeg kunne jo vært med familien min, jeg har en fantastisk hjelpsom mor og stefar, men huff, det er ikke det jeg vil. Faktisk foretrekker jeg å være alene, fremfor å henge etter de hele tiden, spesielt siden vi allerede er mye hos de i hverdagen, siden de er faste barnevakter når jeg er på jobb.

Syt-og-klag-innlegg fra meg.

Jeg er vel ikke så alt for rar? Flere som har det sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JA! Er så trist og ensom avogtil at d er fælt! Men på en annen side, så føler jeg nesten at jeg ikke har tid til noen andre i livet mitt.. Kanskje fordi faren ikke er noe flink til å stille opp, så jeg har skjelden fri..

Skrevet

jeg føler det sånn som deg, men er sjelden jeg og lillegutt pleier dra ut alene... jeg har mange andre venninner som er alenemødre så vi pleier og dra sammen så vi skal slippe og bli så alene... :( men jeg vet akuratt hvordan du har det og det er ikke noe gøy :(

Skrevet

sitter også med de samme følelsene, så lenge snuppa er våken er det alltids noe å henge fingrene i så man kan dytte tankene litt lenger unna men når hun sover og man har zippa tv`n for ørtende gang og man ikke blir fornøyd med venner som vil det godt å være hyggelige på sms da blir man liksomlitt oppgitt over situasjonen... men man må vel bare prøve å være positiv da... prøver for tiden å finne meg flere venninner så jeg har noen å skravle med når jeg føler meg alene så du må gjerne ta kontakt videre om du vil det?? :)

Skrevet

ja syms det blir litt ensomt og kjedelig jeg også..skulle gjerne kjent flere som har barn!men begynner på skole nå,så da blir det vel kansje ikke tid til mer enn barn og skole...!hvor er du fra?

Skrevet

føler meg også ensom og litt trist ..men mest om kveldene når gullet har lagt seg, å jeg sitter der alene og skulle gjerne krøpet inntill noen og snakket om phillip og alt som hadde skjedd den dagen... har mange venner som vi møter hele tiden, men de har ett litt annet liv med type og barn, el singel og by livet.. men har ei venninne som er alenemor og vi koser oss veldig sammen. men savner jo å ha en ved min side om kveldene .spes idag da sønnen min på 6mnd og 2 dager krabbet for første gang.

men en ting er sikkert og det er at en blir veldig selvstendig som alenemor.:) er jo positivt det da:)

Skrevet

jeg vet akkurat åssen du har det.jeg er helt alene her i verden med dattern min jeg også.alt vi gjør,gjør vi alene.og de vennene mine som jeg fremdeles har kontakt med de fester alt for mye,så jeg ser de veldig sjeldent. jeg har også en kjempesnill,hjelpsom og omtenksom mor som befinner seg i nærheten som treffer ganske ofte,og som hjelper meg titt og ofte...men det er ikke helt det samme som å være sammen med venninner må jeg si...

hvir gammel er sønnen din?

Skrevet

Han er 5 1/2 år gammel, nettopp blitt skolegutt. :-) Store gutten min.

Du kan jo prøve å få igang et treff der du bor.

Jeg er inne på et annet forum også, der hender det at vi arrangerer treff for alenemødre. Så blir man litt kjent med folk som er i samme situasjon. Kjempekoselig.

Skrevet

åja...det tenkte jeg meg at fantes inni her en plass...hvilket forum er det?

Skrevet

http://d74636.u27.netbox.no/index.html

Vi holder til i Bergen da, men jeg er overbevist om at man kan ordne noe andre steder i landet også.

Der inne er det også et lukket forum for aleneforeldre, som ingen andre har tilgang til.

For å få tilgang til det lukkede forumet må du først skrive 50 innlegg, for at admin. skal få et inntrykk av deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...