Elle Vilde Skrevet 14. august 2006 #1 Skrevet 14. august 2006 Våknet med skikkelige menssmerter idag. Disse gav seg utover dagen, men har hatt masse kynnere hele dagen (mange i timen). Nå har jeg tatt tiden i underkant av to timer, og de kommer forholdsvis regelmessig: 5 min. mellom i overkant av 1/2 time, deretter 8 min. mellom (bortsett fra en gang med 12 min mellom). Kynnerne gjør ikke vondt, men jeg har fått litt vondt i ryggen (press i korsryggen). Babyen har sprellet vilt i lang tid (ca 1 1/2 time), men har roet seg nå. Er usikker på om kynnerne (eller hva det er) har blitt sterkere eller ikke). Den jeg har akkurat nå kjentes i hvert fall sterk ut, skikkelig stramming av hele magen. Har ikke hatt noen tegningsblødning, sett noen slimpropp eller noe fostervann, men har altså disse sammentrekningene... Er usikker på om rier gjør vondt i en forholdsvis tidlig fase eller om de kan være slik som mine "kynnere". Hadde premature rier i forrige svangerskap, og de gjorde ikke vondt i hvert fall (tok keisersnitt sist, så har ikke hatt rier og født før...). Når bør jeg ringe sykehuset? Har streptokokk b, så jeg skal ha antibiotika intravenøst når jeg føder. Vet at det bare er å ringe, men de ber meg sikkert komme for å sjekke, og vil nødig dra hvis det er falsk alarm i og med at vi må ha barnevakt - og det begynner å bli sent på kvelden... Noen med erfaring som kan hjelpe?
monicah Skrevet 14. august 2006 #2 Skrevet 14. august 2006 Det sies at kynnere bare varer noen sekunder hver gang mens rier bør i vertfall vare 30 sekunder hver gang. Du bør kanskje ringe føden da de vet best. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå