Anonym bruker Skrevet 14. august 2006 #1 Skrevet 14. august 2006 Barnet kommer først i september, men det har oppstått problemmer allerede. Jeg(24 år) vil ha søsteren min og hennes mann til faddere, mens mannen min(26 år) vil ha søsteren sin. Hans søster har vært i sammen med samboeren sin i 1,5 - 2 år. Vi kjenner han, men ikke til at jeg vil ha han som fadder. Søsteren til mannen min som snart fyller 30 år ringte oss å lurte på hvorfor ikke samboeren hennes kunne være fadder??? Jeg synes dette viser lite respekt for våre valg, og at moren hennes/min svigermor blander seg inn å sier at vi kan kutte ut mannen til søsteren min som fadder for da blir det bare jentene som er det. Dette viser at de ikke har respekt for våre valg. Jeg kjenner at jeg bobbler nesten av sinne, mens mannen mn er redd for å såre søsteren sin som alltid er opptatt av å få oppmerksomhet på både positive og negative ting.... Hva skal jeg gjøre???? Skal jeg bare gjøre det for å få fred, eller skal jeg stå på mitt??????
84 mamma Skrevet 15. august 2006 #2 Skrevet 15. august 2006 Ikkje lett det der. Som faddrar til vår gut har me søster til sambuaren min og kjæresten hennar. Me har og min bror men ikkje kjæresten hans. Her har dette gått heilt fint utan krangling. Men det er dåke som skal bestemma og ikkje alle andre. Dersom du ikkje vil ha han som faddar hadde eg stått på mitt. Lykke til med valget!
smka Skrevet 15. august 2006 #3 Skrevet 15. august 2006 Hei! Jeg synes det viktigste er at dere gjør det som føles riktig for dere. Det hadde vært fantastisk om folk bare respekterte at det er foreldrene som spør - og det er en ære å bli spurt, ikke en selvfølge! Jeg ville ikke "gitt etter" i alle fall.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2006 #4 Skrevet 15. august 2006 Hei! Skjønner godt at du ikke ønsker å ha samboeren når de ikke har vært sammen så lenge.En fadder er jo noen man vil ska ha kontakt med barnet resten av livet.Man velger jo en fadder som man selv ønsker,og jeg synes det er frekt at søsteren til samboeren din ringer for å spørre. Kan ikke skjønne at de ønsker å bli "valgt" til fadder på den måten heller. Min samboer og jeg er fadder til hver vår unge til to par. Nettopp fordi de ikke følte at de kjente meg da de første barna ble født. Synes og det er vanskelig hvem man skal velge. Man er redd for å såre noen. Derfor endte vi opp med 6 faddere for at ingen skulle bli fornærmet. Angrer litt på det nå... Håper dere blir enige:)Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå