Gå til innhold

35+2 og bekymret for om hun har "sluttet" å vokse...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har de siste dagene blitt mer bekymret for str på magen min..synes den er så liten..var på sv.skapskurs på lørdag,og følte meg som en outsider..alle hadde store fine mager,de som skulle ha sånn noen lunde på likt med meg..Moren min kommenterte i juni at jeg kom til å bli svær,hadde ein god mage da..men nå føler jeg at det på en måte har stoppet opp!Det burde jo gå en vei,det er jo nå hun skal fete seg opp!Når jeg sier at jeg har 35 dager igjen til termin og er høygravid så reagerer nesten folk,så liten mage..Jenta mi er estimert til å bli ca 3500 gr,litt under tipte legen..Jeg har hatt på følelsen at hun blir rundt 3000,men nå føler jeg hun kommer til å bli ENDA mindre..Jeg legger til en link av magebildene mine,så kan dere jo se å si hva dere mener..Må få tilføye at bildene lyver litt,spesielt de forfra..Ser større ut enn jeg egentlig er,men det gir jo en liten indikasjon på sånn ca str på magen!

http://www.barnimagen.com/content/view/thumbnail_user/418397/offset/16

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Tittet på bildene dine og synes du har fin mage jeg! Faktisk så synes jeg den er misstenkelig lik min egen. Har ikke lagt ut noen magebilder som er relevante nå, men den er omtrent akkuratt like stor :D jeg er 36 uker i morgen. Får stadige kommentarer på at magen min er jo sååå liten. Spurte jordmor forrige tirsdag om hun syntes magen min var for liten fordi det var så mange som kommenterte det. Men fordi man er førstegangs er musklene i magen ofte strammere, om man er litt høy så er det plass i høyden og om man er slank i utgangspunktet så har det også noe å si. Har sett noen bilder av kjempemager på nettet når jeg har vært ute å surfet og må si at jeg egentlig er ganske glad for at magen min er som den er :) Dessuten har jeg sluppet unna alt som heter strekkmerker. Jeg har ikke store problemer med å bevege meg, og har det alt i alt veldig bra. Tror ikke du skal være bekymret, men heller litt glad for at magen ikke er enorm!

Om du er veldig usikker, så kan jo du også bare spørre jordmor om hun synes det er grunn til bekymring :D

Hilsen meg

Skrevet

Hei på deg!

Jeg tittet på bildene av magen din og syntes ikke den er veldig liten. Jeg har selv vært litt bekymret for min egen mage tidligere, syntes den stoppet og vokse en stund etter at den ble stor tidlig i svangerskapet. Men symfysemålene viser en jevn stigning, så da er vel alt ok.

Neste gang du skal til lege eller JM så kan du jo titte på sf målene og de har sikkert vokst. Jeg er 2 uker fra termin og har ikke kjempemage nå heller. Den er stor nok for meg da, men ikke stor sammenlignet med andre bilder jeg har sett:)

Lykke til videre,

Skrevet

Synes du har fin mage jeg.. Jeg synes ikke den var noe særlig liten..

Skrevet

synes den så helt fin og helt normal ut.. kjenner ei som nærmer seg termin nå, og hun har mye mindre mage enn deg:) noen bærer babyen mer inni seg..

Skrevet

Kikket på bildene dine jeg også, for jeghar samme "problemet" som deg. Din mage er nesten lik som min mage, jeg er 36 uker på vei nå. Får også hele tiden kommentarer på hvor liten jeg er og fplk måper når jeg sier jeg har 4 uker igjen. Ikke alltid så morsomt nei...

Men har vært hos Jordmor i dag faktisk, og hun sa at så lenge SF-målene vosker normalt, skulle jeg bare være glad til for at magen ikke er så stor! Hun mente at jeg nok ikke kom til å få noen stor baby (hva nå det betyr), men det skulle jeg bare være glad for.

Jeg er helt normal, 1,66 høy og normalt slank (veide ca 65 kg da jeg ble gravid), så jeg er litt overrasket over den "lille" magen min... Men jeg har så lite plager at jeg egentlig bare burde vært glad :-)

Tror vi er heldige jeg, tenk så tungt og jævlig det er for de STORE :-D

Skrevet

ta det helt med ro:-)

kikka på dine bilder og du er ikke så liten. du kan se mine bilder under mitt nick, er mindre enn deg selvom jeg er 31uker på vei da.

du hadde foresten en veldig flott mage synes jeg:-)!!

be proud!

Skrevet

hei du:)

tror ikke du trenger å være engstelig. du har større mage ennmeg og jeg har 5 dager til termin.... har innsett jeg ikke kommer til å få diger mage, ikke alle som gjør det....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...