Gå til innhold

tips til noe lånt, brukt, nytt

Anbefalte innlegg

Skrevet

har dere tenkt noe over hva dere skal låne, kjøpe eller noe brukt som dere skal ha på dere den dagen dere gifter dere?

er det vanlig ennå eller går man mere eller mindre bort i fra det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke det er så vanlig lenger å ta hensyn til det, men fra gammelt av skal man ha på seg "something old, something new, something borrowed, something blue". Det skal visst bringe lykke. Jeg synes det er litt artig med sånne gammeldagse råd, så jeg skal følge det.

Det minste problemet er det nye, både brudekjolen og undertøyet er nytt for min del. Noe lånt blir nok et smykke, evt brudekronen til min mor, ellers kan det være jeg låner brudeskoene til en venninne. Brudekronen og smykket er gammelt i tillegg. Det vanskeligste er det blå synes jeg. Min søster hadde en blå strømpeholder på seg ;) Noen har smykke med blå sten i.

Skrevet

pst... Det bringer ulykke vist nok og låne sko når man gifter seg,eller senere låne bort sine egne brudesko ;)

Skrevet

Jeg har tenkt på det og tror jeg gir opp. Siden kjolen min er champagnefarget, er det ingen som kan låne meg slør. Det hadde det vært greit å låne som både lånt og gammelt. Jeg er liten og kan ikke låne sko eller underskjørt. Da er det lite igjen... Har kjøpt smykke også. I tillegg skal man ha "A penny in your shoe". Det betyr ulykke å låne sko - da går man skjevt inn i ekteskapet eller noe sånt.

Skrevet

Jeg og forloveren min er så fornøyd med dette: Hun skal kjøpe et blått strømpebånd som hun skal låne meg. Da blir det både noe nytt, noe blått og noe lånt... Hehe...

Skrevet

Tror faktisk det er ganske mange som er litt opphengt i dette likevel jeg, selv om egentlig tradisjonen ikke er sååå opptatt av dette nå lenger.

Selv hadde jeg:

Noe nytt: undertøyet (korsett og truse)

Noe gammelt: skoene

Noe lånt: øredobbene

Noe blått: blå blomster som henger fast på kjolen min :) I tillegg var det faktisk blått inni skoene :)

Så her var det absolutt ikke problemer med å finne noe blått. Mye av det vi hadde av pynt i lokalet (og også buketten) inneholdt noe blått, som skulle passe sammen med de blå blomstene jeg hadde på kjolen min.

Lykke til med å finne noe av disse fire tingene til alle dere som leter etter det!

Skrevet

Jeg har ny kjole , gammelt smykke, lånt veske og blått strømpebånd.

Skrevet

jeg har ny kjole, slør, sko og smykker, men trusen kommer til å være gammel, skal bytte til det nye undertøysettet på hotellet, greit å ha det rent da å ikke ha brukt det en hel dag. jeg har strømpebånd med blått i, og det lånte blir underskjørtet. det er jo egentlig leid, men det får gjøre samme nytten. en sixpence tror jeg ikke jeg klarer å skaffe, men jeg har masse ti-ører som jeg samlet på som liten, kanskje jeg kan bruke en sånn, dersom jeg dytter den helt frem i tåen på skoen vil jeg ikke legge merke til den likevel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...