Gå til innhold

Uke 30 - verker i knærne/bena om natten - er det vanlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den siste tida har jeg sovet eksepsjonelt dårlig pga at jeg verker skikkelig i knærne og bena om natten. Våkner hver gang jeg har ligget en stund i samme stilling og må snu meg (begynner å bli tungt å snu seg, og er ikke så mange stillinger å velge mellom lenger heller). Er nok i ferd med å få bekkenløsning, men det er altså ikke bekkenet som er plagsomt om natten, men beina! Jeg synes dette er skikkelig merkelig, skjønner liksom ikke hvorfor jeg skal ha vondt der...

Er det noen andre som har det på lignende måte eller er det bare jeg som er sær???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

bekkenløsning kan påvirke alle ledd. har selv vondt både i hofter, knær og ankler.

Skrevet

Dytter litt på denne jeg, kanskje noen fler som har noen erfaringer å dele?

Skrevet

Vet ikke om det kan være til hjelp, men jeg har verking i bena pga dårlig blodsirkulasjon. Kjenner kroppen må pumpe hardt liksom.. Løsningen på det problemet er en pute under føttene. Dårligere blodsirkulasjon er vanlig problem for gravide, og gjerne ifbm vektøkning.

Skrevet

Hei! Er ikke helt sikker men mener å ha hørt at pga hormonforandringer da spesielt i slutten av svangerskapet påvirker det alle ledd slik at de blir løsere og tåler mindre belastning. Kanskje derfor smertene kommer. Et annet alternativ er dårlig blodsirkulasjon som også er vanlig spesielt mot slutten.

Skrevet

Takk for svar, høres ut som fornuftige forklaringer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...