Gå til innhold

SKJØNNER IKKE AT DERE TØR Å GÅ MED PÅ VENDING AV BEBISEN I MAGEN!!!!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er en viss risiko involvert med både vending, vanlig fødsel, setefødsel og keisersnitt. Dette er en vurderingssak og sykehusene har forskjellige rutiner i forhold til hva de gjør. Der jeg var til vending har det aldri skjedd noen komplikasjoner, men vært mange vellykkede vendinger.

Vi blir jo veldig godt overvåket begge to! Både gynekolog og jordmor er tilstede. Man er gjort klar i tilfelle hastekeisersnitt og de følger nøye med både på hjertelyd, UL og hva den vordende mor kjenner og opplever. De sender deg ikke hjem før de er sikker på at alt ser bra ut.

Jeg følte meg trygg på at de visste hva de gjorde. Hadde det vært noe som helst tegn på at noe var galt, så hadde barnet blitt forløst ved KS.

 

Angrer i hvert fall ikke og gleder meg nå bare til å kunne få gjennomføre en "vanlig" fødsel. KS var ikke noe fristende, men eneste valget hvis barnet ikke ville snu seg.

 

Mvh

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den største risikoen ved å snu barnet er at vannet går og da gir de rifremkallende for å sette fødselen igang. Det er ikke forbundet mer risiko med å vende barnet enn å utføre et ks. Det er en vurderingssak.... man skal heller være forsiktig å kritisere andres avgjøelser for det er en viss risiko med alt. Best å stole på sykehusets vurdering:) Jeg vendte datteren min til hodeleie i uke 37 sist svangerskap, og hun var frisk som en fisk etter fødselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, syntes dette var litt rart innspill. Det er mye rart som kan gå galt når man er gravid og ikke to graviditeter er like. Det som er det beste for noen kan være risikofylt for andre. Kjenner to stykker som nettopp har mistet babyen i slutten av graviditeten- en med navelstreng rundt halsen, den andre ved morkakesvikt. De kunne levd dersom de hadde blitt tatt ved keisersnitt tidlig- men det kan man si i ettertid. Vanskelig for legene å vite der og da (ikke klare tegn)- legene tar jo ikke tidlig keisersnitt bare helt uten videre- ikke bra for barnet...

 

Det beste vi kan gjøre er å høre på legepersonell og ta avgjørelser basert på de rådene vi får. Må stole på at legene setter din og din babys helse først. Dersom man velger å ikke følge legens råd må man kunne leve med det dersom ting går galt.Jeg tviler på at jeg hadde nølt med å snu babyen dersom sykehuset sa at det var det beste for oss begge!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...