Gå til innhold

Noen her som har fått innvilget KS pga fødselsangst?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skal til samtale denne måneden, og gruer meg så fælt. Er så redd for å ikke bli hørt.... Har født før, og det var så traumatisk at jeg nekter å oppleve det igjen. Hadde fødselsangst da også, men lot meg overtale. Orker ikke gå i detalj, men vet at jeg ikke kan gjøre det igjen. Lurer på hva som skjer i en sånn samtale, om ting blir avgjort der og da eller om jeg må vente på svar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes at det er helt utrolig at man kan få innvilget KS pga at man er redd for å føde. At man får KS pga medisinske grunner eller fare for foster er helt ok, men ikke pga at man er redd for smerte. En fødsel er aldri lik en annen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke innvilget KS, de gadd ikke høre etter en gang. Har fra før en vanlig fødsel og et hasteks.

 

Skal du føde i Stavanger må du grine deg til KS. I Stavanger blir det utført 60% mindre KS enn de fleste andre plasser i landet.

 

Men det sies at hvis du gråter under samtalen så hjelper det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tror du - anonym ovenfor her - at fødselsangst alltid er redsel for smerte? Det har ikke slått deg at fødselsangst kan skyldes andre ting? Hva med de som har opplevd overgrep, f.eks.? Eller som har opplevd å nesten miste et barn under fødselen?

 

Blir helt matt av mennesker som deg, jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...