Gå til innhold

Noen som har hatt foranliggende morkake..?


Gjest

Anbefalte innlegg

Noen som har hatt foranliggende morkake og tatt keisersnitt pga dette? Når får du da keisersnitt? Er det flere uker før? Får vite om min morkake har flyttet seg denne uken og er veldig spent på hva svaret blir og prosessen jeg må gjennom.. Setter stor pris på svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde foranliggende morkake for noen uker siden, men den beveget seg heldigvis i riktig retning og jeg trenger ikke keisersnitt likevel. Men legene på sykehuset sa at keisersnitt ville blitt utført ca. 12 dager før termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde og det, men den flyttet seg fint den. gjør som regel det. om den ikke gjør det, blir det ks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har morkaken eller placentaen på fremrevegg.... man får kun keisersnitt hvis morkaken ligger foran livmor munningen altså der barnet skal ut......

 

håper det gå noen svar.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du mener sånn at den ligger over åpningen (Placenta Praevia), så har jeg det også. Skal på ny UL i uke 32 for å se om den har flyttet seg - hvis ikke blir det KS. Skal sniktitte i morra også, fordi jeg har bestilt 3D UL på Gjøvik. Har hørt at morkaka i 90 % av tilfellene flytter seg slik at man kan føde vaginalt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har morkake som ligger foran mormunnen (livmoråpning),ja.. Får vite mer etter UL på sykehuset på torsdag. Er veldig spent for den lå foran for 2 uker siden. Håper den har flyttet seg så jeg slipper keisersnitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...