Gå til innhold

Skriking og skriking(gutt 2 år)...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...nesten hele tiden.Spes selvf når han ikke får noe som han vil.Men det kan også være noe andre situasjoner når han feks må vente litt eller får ikke vær med sammen med store brødre(han er liten attpåklatt) etc.

Jeg gir meg ikke å han blir festet i bilsettet selv om han vrir seg slik at dette blir ordentlig kamp altså.Men jeg vil gjerne hjelpe ham til å slutte å skrike!Har ikke opplevd maken tidl med unger så jeg vet rett og slett ikke hva jeg bør gjøre...har prøvd feks at han er ca 15 sec på rommet når han har skreket og skreket, har prøvd å overse, har prøvd å avlede,etc...

HJELP!Trenger tips....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det som er min erfaring, er at du kan snu alt ved å fi ham MASSE positiv oppmerksomhet når han er grei. Det kan være seg når han sitter og leker, ser på tv eller lignende.

Så fort han begynner med bøllestreker, så gi ham NULL oppmerksomhet. Ikke bli sint eller reager når han kaster ting etc, bare la ham være. Men så fort han roer seg, så gir du ham masse kos og oppmerksomhet.

Det er en metode som har fungert for meg, og for flere jeg kjenner og i bhg.

Skrevet

...det er jeg enig i men hvordan kan man gi mye oppmerksomhet når de er så små?! En ting er å holde i fanga og si feks "sånn skal du væree, du er en snill gutt, etc....Men er det noe mer man kan gjøre for å få ham til å skjønne at han er ordentlig gutt akkurat den og da?

Skrevet

Du må være superaktiv. Sitte på gulvet med ham, så fort han er rolig og stille, så må du gå ned på hans nivå og bare rose ham for det han gjør og hvor glad du er for at han oppfører seg bra. etc.

Å ta ham ut av leken og løfte på ham, ta han på fanget, det vil ødelegge harmonien.

Når du har skrytt av ham og kost med ham, så kan du gå tilbake til ditt. La ikke intervallene bli for lange til å begynne med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...