Gå til innhold

P-sprøyte/mensen

Anbefalte innlegg

Skrevet

To spørsmål:

Noen som har erfaring med p-sprøyte?hvordan er mensen da f.eks?koster det mye?generelt...

Jeg bruker minipillen .nå har jeg fått min tredje mens og jenta mi er bare 2,5 mnd.....jææææævlig kjipt..er det flere som har det slik etter fødselen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Saken er at det er veldig individuelt hvordan effekt (mht mensen) man har av div typer prevensjon. Må nesten prøves ut på hver enkelt. Kjenner to som brukte P sprøyte, hun ene hadde kun mini mensener innimellom, hun andre småblødde hele tia..

Jeg går på minipillen (Cerazette) og har kun hatt en mens en gang.. Deilig:) Men vanskelig å gi garantier på sliktnoe...

Skrevet

Har brukt p-sprøyta og kommer ALDRI til å bruke den igjen!

Vi var 3 venninner som tok den samtidig... da var den helt ny og lite forska på. Venninne nr 1 hadde mensen konstant i 4 mnd. Venninne nr 2 hadde ikke mensen i det hele tatt så lenge hun gikk på den. Jeg la på meg 30 kg på litt over 6 mnd og ingen mens i det hele tatt. Fikk senere vite at 1 av 100 la på seg såpass av den..... Uansett, det er veldig forskjellig hvordan folk reagerer på den.

Man sier også at hvis man planegger å stifte familie eller få flere barn, så anbefales den ikke fordi virkningene av sprøyta sitter leeenge i. ( Opptil halvannet år)

Skrevet

jeg har erfaring med p-sprøyten..... :-(

Etter at jeg fikk i meg sprøyte nr 2 gikk alt rett vest med meg. Reagerte på pencelin noen dager etterpå så gale at jeg regnes for å være allergisk mot pencelin nå. fikk astma anfall, vondt i magen, utslett over hele meg pluss at den ene hånden ble knall rød og det endte med at jeg måtte skrelle av meg huden på begge hendene. Etter den episoden reagerte jeg lignende men ikke så alvorlig på antibiotika og reseptfrie medisiner for bihulebetennelse (jeg bodde da i England)

Huff jeg kunne skrevet en hel bok om hvor mye jeg hater p-sprøyten og det den har gjort mot meg.

jeg anbefaler alle på det sterkeste... hold dere unna p-sprøyten, en vet ikke hva den kan gjøre. Kanskje en er heldig og ikke får noen bivirkninger, men tar du p-sprøyten en gang så kan du ikke gå tilbake... det sitter i kroppen mye lengre enn det de sier.

Det mest idiotiske med p-sprøyten er at den tok sexlysten min, ikke mye vits å gå på den da nei...det tok over 2 år før jeg fikk den tilbake.

p-sprøyten inneholder det samme stoffet som er i det sex forbrytere får, for å ta fra dem sexlysten.

huff blir helt galen av å bare tenke på den, dette ble visst litt langt.... men selvsagt så er det nok mange som ikke opplever noen bivirkninger...det er bare det at får en først plagene blir man ikke så lett kvitt dem

lykke til

Skrevet

Jeg har ikke brukt p-sprøyta selv, men en venninne av meg brukte det..

ingen mens eller mens smerter da hun brukte det..

men derimot da hun slutta..

hver gang ho fikk mensen hadde så masse smerter så ho så dødsjuk ut hver gang..

varte 1år..

så jeg anbefaler det ikke..

Skrevet

Jeg har brukt p-sprøyte og har ikke de dårlige erfaringene med den som dere andre har hatt. Det mår være veldig individuelt. Jeg hadde vanlig mens de første mnd jeg gikk på den, men etter noen mnd hadde jeg ikke mens i det hele tatt.

Derimot vil jeg ikke anbefale den til deg dersom du har tenkt til å få flere barn, - det tok 1/2 år fra jeg sluttet på den til jeg fikk menstrasjon. Og så 1 år før jeg ble gravid etter dette.

Skrevet

hei Chatzy

Ville bare si at også jeg hadde mye smerter ved hver mensen, men hos meg holdt det på i 1 1/2 år. Jeg fikk også eggløsnings smerter. Legene trodde jeg hadde fått endometriose, men heldigvis så viste en skikkehull undersøkelse at jeg ikke hadde fått det.

Skrevet

P-sprøyte er den eneste prevensjonsformen jeg er fornøyd med! Jeg slipper å ha mensen, jeg slipper å være så utooolig fjortis i humøret (reagerer merkelig på alt jeg har prøvd av piller...), slipper å huske å ta pillene.

Men det du skal være klar over er at en del går opp i vekt, en del mister mensen (ingen ulempe syns jeg da..), og det kan ta en god stund før du får igjen mensen samt få barn, etter at du har sluttet på den. Hos meg tok det 11 mnd fra p-sprøyten skulle slutte å virke til jeg ble gravid.

Jeg har kun fått ett barn, og planlegger flere, men jeg vil da slutte +/- ett år før vi planlegger å få nestemann, slik at dette med p-sprøytas innvirkning tas med i betraktningen.

Men alt i alt er jeg ellers veldig fornøyd!

Skrevet

hadde ingen mens når jeg gjikk på den... men det tok meg 2,5 år å bli gravid!! så den tar jeg ALDRI igjen!! I tillegg la jeg på meg 15kg de første 3mnd jeg gjikk på den

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...