Gå til innhold

Hei! Har noen funnet en velegnet kafè eller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann! Skulle gjerne sett dere Oslomammaer med søte små snart igjen:) Tiden går så fort...skulle ønske den kunne stoppes akkurat nå, for Stefan er så utrolig søt i en alder av 5 mnd. Bare smil og gøyale lyder.

Follomammaene og bebbisene har vi heldigvis fått se innimellom, men uten le cafê franquaise(?) er det vanskelig for meg å ta noe initiativ. Kjenner ikke barnevognoslo godt nok:)

Noen andre som vil møtes?

Klem fra oss

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi vil gjerne:-)

Strikkballen, Pregnanta og dere andre som er kjent - hvor kan vi møtes? Kan ikke dere finne et sted og avtale en tid???

Tuuuusen takk:-)

Klem fra Hannah og meg;-)

Skrevet

Jeg blir gjerne med...Men har heller inget godt forslag på møte sted. Det beste er jo om det er i sentrum. Da vi fra landet kommer med tåg eller båt:-). Men det viktigste er jo at vi finner et sted:-)

Det var søren så synd, at det franske stedet er lukket:-(

Skrevet

Ja, kanskje vi skal sende klagebrev;-)))

Skrevet

He, he.. hvorfor ikke:-))

Kanskje vi skal spørre de "unge" på skravlesiden:-)

Skrevet

Hjælp!!! Ja kanskje det....;-)

Skrevet

Eller, tenkte litt, kanskje vi egentlig bare ender opp som barnevakter for de yngre sine barn om du skjønner hva jeg mener??? Litt sånn bestemoraktig skikkelse liksom....;-D Om de får greie på hvor vi går....altså på cafè:-D

Skrevet

He he, ser du har lagt inn på skravlesiden, jeg svarte deg jeg også:-D

Skrevet

Supert.. Jeg svarte jeg også, for å dytte det opp:-)

Kanskje mecca er et bra sted?

Nå mår jeg dra og mate katten hos eksen... (er nok ganske snill jeg:)

Skrevet

Ja, eller glad i katten;-D Hi hi...

Skrevet

Heisann alle modenmammaer i Oslo og omegn!

Strikkballen og jeg har faktisk snakket litt om hvor vi kan møtes. Vi tenkte litt på den kaféen som er ved inngangen til Frognerparken. Tror Strikkballen sa det ofte står barnevogner utenfor der. Jeg gikk forbi der i dag. Gikk ikke inn, men syntes det virket som en liten turistkafé. Er det noen som vet om det er god plass inne der og om de har stellerom? Vet du det, Strikkballen? Frognerparken er dessuten et fint sted å trille, og når barna blir større (hvis vi fortsatt treffes), kan de løpe rundt der og leke.

Skrevet

Høres supert ut det da! Evt Mecca som noen har nevnt tidligere. Der er det visstnok barnevennlig:-)

Skrevet

Har vært på Mecca noen ganger...

Skrevet

Ligger ved Akerselva. Har liten lekekrok for større barn. Mange bord ute. Mange barnevogtrillende som har treff der.

Skrevet

Hei, så hyggelig det hadde vært å møtes snart igjen! Kafeen i Frognerparken har ganske god plass innerst i lokalet. Det er mange turister der også, særlig nå i august, men de setter seg ofte ute under parasollene... Vognene kan stå utenfor, hvis det blir mange, ellers kan man ta dem med inn. Det er toalett med stellebord, men bordet har ikke liggeunderlag, så jeg ville tatt med håndkle eller noe. Mecca er sikkert også bra, der har jeg ikke vært.

Men vi kunne jo prøvd på et treff på kafeen i Frognerparken neste mandag, f.eks? Sånn fra 12-tiden? Og så ser vi hvordan det funker, og hvordan maten er (jeg pleier stort sett å spise baguett med krepsehaler, som er god, vet ikke så mye om menyen ellers...)

Håper vi treffes snart - klem fra sofakroken med underholdende bok. Veldig deilig når gullbarna begynner å få en noenlunde fast leggetid!

Skrevet

Hei!

Hannah og jeg kommer gjerne til mandag om ikke noe skulle komme i veien:-) Jeg parkerer på Brynseng på jobben til sambo og tar banen derfra. Men om det er plaskregn, holder jeg meg hjemme..:-/

Skrevet

Skal prøve å komme. Satser på tog fra Asker og buss fra skøyen. Det eneste er at skolen begynner den dagen.Så håper det ikke blir noe krøll med ungene. (de har sikkert rotet bort nøkkler, skolesekker, penaler, ja gud vet) De er nemlig på ferie med sin fader og kommer hjem på søndag kveld... Og han har sikkert ikke kontroll.. Hvis jeg kjenner han rett....:-)).

Kanskje jeg nettopp derfor trenger å komme vekk:-))

Hvordan går det med din forelskede datter da attpåklatten?

Snakket med min sønn idag.... Han er superklar for dk tur...Men jeg tror han må vente til høstferien:-)).

Skrevet

Koselig om vi endelig treffes:-)

Og ja, kanskje hyggelig å komme seg bort litt fra hverdagens mas og kaos:-) Underlig hvor savnet man faktisk er etter noen stakkars timer ute av hjemmet;-)

Tenåringsjenta er like forelsket og maser jevnt om at vi må reise til hjemstedet til sambo, er jo "bare" 70 mil unna..... Får se om vi ikke tar en tur i høstferien....:-)

Skrevet

Hei dere.

Jeg blir gjerne med på noen treff utover høsten.

Har vært ganske passiv inne på sidene i det siste, men med en på halvannet år, gravid i 7.måned og full jobb så strekker liksom ikke tiden helt til:-)

Termin er om 7 uker, og etter det er jeg nok veldig klar for å treffe andre moden mødre.

Har vært en del på Onkel Donald med vogn, der er det god plass og hyggelig betjening som syns det er ok med småbarn.

God mat har de også:-)

Skrevet

Hei!

Har laget til en side med oversikt over kafeer i Oslo (øst og vest), med en egen forumside. Hvor er det bra å gå på kafe med småbarn? Ikke gøy og bli sett ned på når man skal f.eks amme. Har selv en gutt og venter en til hvert øyeblikk og synes det er avslappende å gå på kafe med han hvis de har barnestoler og sånne ting til rette for oss småbarnsforeldre.

Sjekk det ut og kom med tilbakemeldinger!

http://www.caffemocca.com

http://www.caffemocca.com/forum/

Hilsen Christer

grumant

Skrevet

Da ses vi mandag 21. august på kaféen i Frognerparken, så får vi sett hvordan det er der. Da kan vi også diskutere andre alternativer hvis vi skulle finne ut at stedet ikke dekker våre behov. Nussa og jeg gleder oss til å se igjen alle de andre bebisene og mammaene deres!

Skrevet

Så bra! Vi kommer:) Gleder meg til å se dere. Det er bare så utrolig mange søte mennesker her inne.

Klem fra Stefan og

Skrevet

Ville bare si at Mecca er et veldig godt sted, spesielt når ungene er litt større. Hele familien hadde en kjempefin opplevelse der i sommer. Valgte dette stedet til en middag for å feire at ferien var startet en tidlig lørdag kveld. Fikk et hyggelig bord ute, rett utenfor lekekroken inne. Dermed kunne de to største leke uhemmet innimellom rettene, mens vi voksne fikk slappet av med maten og samtidig ha full kontroll med ungene.

Og for de av dere som har større unger - dette er et sted som har nesten like mange retter å velge i for ungene som for oss voksne. Og menyen var heldigvis full av gode og sunne alternativer til de mer tradisjonelle barnemenyene som jeg vanligvis erger meg grønn på (hvem i himmelens navn har bestemt at barnemenyer skal være ensbetydende med pølse og pommes frites...??!!!)

Skrevet

Hear hear! Helt enig med at Mecca er bra. Ta turen bittelitt øst for sentrum. God mat eg barnevennlig.

De har egen nettside:

www.mecca.no

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...