Gå til innhold

Så lei meg pga samboer ikke forstår


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har 4 u igjen og har hatt et problem fritt svangerskap men nå de siste 2 ukene merker jeg hormonene og at jeg er mye mer følsom.

Hele veien har jeg stått på som en helt med husarbeid og alt annet.

Føler at samboer har bidratt lite, og ikke vært noe ekstra god mot meg eller noe. Føler at man skulle ikke tro jeg skulle ha barn og går høygravid. Vel han har en sønn på 14 år også som er her uten rutiner og regler. I sommer har han vært her i 7 uker, da moren flere ganger har bedt om forlenging. Det er ok, men det er måten d blir gjort på..

Hun avtaler med sønnen og ikke med faren eller meg. Faren klarer ikke si nei, eller har ikke koll på våre planer, så jeg hadde en samtale med han i går og fortalte hvordan jeg hadde det om dagen. Føler at hormonene for første gang spiller inn, er mer sliten, lei meg osv og føler null fokus rundt meg. Sa også at slik har j følt det i 8 mnd. Sa også at jeg ville han skulle kommunisere med meg når det gjaldt endringer i planene i forhold til å ha sønnne, men der mente han at det måtte han få bestemme selv og avgjøre selv. LIksom ikke noe jeg hadde noe med. Han viet sin oppmerksomhet 100% til sønnen og til mitt barn, ja men det gjør du jo ikke sa jeg. Du vier jo ikke baby`n og meg noe tid og det er sant. Vi endte opp med å ha en rolig samtale, hvor vi var enig i noe og uenig i annet. Men sitter igjen med en dårlig mage følelse av det hele. Ingen god samtale selv om den var rolig.

 

Trist i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff dette høres ikke lett ut. Har en veninne som har de samme problemene i forhold til hans tenårings sønn. Nå er det sikkert mange måter å løse slike ting på, men jeg synes nå du skal ha et ord med i laget når det gjelder forlenget opphold - høygravid eller ikke.

 

Håper dere finne ut av det og at han kan trå mer støttende til så du får nok hvile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at mannfolk generelt ikke tilbyr avlastning og hjelp dersom ikke vi damer ber om det. Du er som meg, og prøver å fungere akkurat som før du ble gravid, men det går jo ikke gjennom hele svangerskapet. Man blir jo veldig sliten de siste ukene, og da SKAL man etter min mening få ekstra støtte av barnefar. Jeg måtte selv ta dette opp med min mann, og ting ble bedre etterpå. Nå har du snakket med han, og selv om du ikke har noen god magefølelse, kan det jo være at du vil merke forandring... Ang. hans sønn, så er det etter min mening rett og rimelig at mor avtaler med dere begge om han kan være lenger enn tidligere avtalt. Hun vet jo ikke om dere har andre avtaler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det ordner seg for deg. Tror ikke det alltid er så lett for andre å forstå at det faktisk er slitsomt å være gravid og at man trenger ekstra oppmerksomhet og omsorg. Kanskje samboeren din forstår litt bedre når han får tenkt seg litt om. Mannfolk kan jo være "litt" trege.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Takk for gode ord og støtte. Var hos jordmor i dag og det er første gang jeg har grått og vært frustrert. Hun skjønte meg godt, det var deilig å få snakke med noen. Min samboer er som flere nevner... treng. Ofte er han ikke enig der og da, men etter et par tre dager har han tenkt seg om. I dag har jeg tømt HELE huset fordi han har bestilt maler av tak, vinduer, lister, trapp innvendig. Selv om jeg ba om å slippe 4 u før fødsel. Fikk god hjelp av min mamma. Nå blir det i allefall rent før barnet kommer da jeg har krevd vaskehjelp etter maling.

Håper han skjønner hva vi snakket om i går. Han virker litt nedtrykkt selv i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...