Gå til innhold

Gi kumelk nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er 9 mnd, og har sluttet med puppen. Drikker litt om morgenen, men det er bare kos. Ellers får han grøt, som jeg tilsetter MME. Brødskive, middag og frukt. Får vann så mye han vil.

Tenkte kanskje jeg skulle gi melk morgen og kveld ved maten eller som en tår etter mat. Noen som kan hjelpe meg litt på dette område? er redd han skal få i seg for lite av vitaminer og mineraler som melka har.

Får leverpostei el. ost på skiva. Får naturell tran.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten min begynte med kumelk når han var 10mnd. Da spiste han så mye fast føde at det var lite melk han fikk i seg uansett. Drakk to slurper med kumelk pr. dag og det var det. Det heter man skal vente til 1år, men guttungen ville ikke ha mme lenger. Han spiste sundt og drakk også mye vann så jeg så ingen grunn til å vente.

Skrevet

Kan han ikke bare få mme2 da? Han skal ha 350ml minst per døgn. Prøv i forbindelse med søvn. Vanlig kumelk er tøft for magen så tidlig! Spesielt hvis det er antydning til allergi eller diabetes i familien!

Skrevet

Hei Expat!

Han vil ikke ta mme. ungen grøsser, og det har jeg prøvd til alle døgners timer. Han har fått kumelk med malt to ganger tidligere da jeg var vekke fra han. Og det gikk bare fint.

Der er en del allergi på far siden av familien, men ikke melke allergi. Og han har fått hvitost enkelte ganger. Har ikke merket noe. Men som sagt han får mme i grøten. Men tror ikke det blir nok med kravet de bør ha i seg iløpet av dagen.

Skrevet

fra 10 mnd kan de få yoghurt og surmelksprodukter, og bruke litt melk i maten- og på maten. Hvis du må gi kumelk alt nå bør du i alle fall koke melken- det spalter de største proteinene noe slik at de tålereres bedre. (grunnen til at det anbefales å vente til 1 år med kumelk er at en har sett tendens til tarmblødninger hos de som startet tidlig med kumelk)

Skrevet

en annen årsak også til at man skal vente med kumelk til ett år er at melkea "spiser" opp jernet i kroppen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...