Gå til innhold

hva er det med kjetil*?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest mange av innleggene dine og må si jeg humrer litt av ensporheten din. Det er kjempeflott at du står på for pappaene sin del, for gudene skal vite at mange av de sliter m å se barna lite osv.

-men det virker som du prøver å få mødrene til å bli annenrangspersoner.

og at vi ikke har peil på barna våre. Pappaene skal ha barna på overnatting for en hver pris.

-Alle barn er forskjellig akkuratt som vi voksne. Det er ingen fasit på hvordan ting skal gjøres. Barna er små uskyldige vesen som lett blir kasteball mellom foreldrene. Og har de ikke en trygg og forutsigbar hverdag kan de faktisk ta skade av det. selv om de er utrolig tilpassningsdyktige. Det er også noe med å velge rett tid. Barnet må få sjans til å bli kjent med den som den skal være hos feks annenhver helg.

Det er flott at noen kjemper for pappaene, men glem nå ikke hvem som er den viktigste personen oppi det hele.. BARNET!!!!!!!

Og bare så du vet det .. mor dytter ikke nødvendigvis ikke barnet forann seg fordi hun sier at det ikke er bra for barnet.

Det argumentet er blitt en sovepute for mange pappaer for å trumfe igjennom sin mening, akkuratt som kommentaren "ja men du er vant til det" hvis noe går gale.

Bare for å ha det sagt så har jeg ett veldig fungerende samvær m far og eldstemann. Minsten har vært m på overnatting 2 ganger uten nevneverdig suksess. (hun e 14mnd) pluss hun har vært med i snart 3mnd hver onsdag i 3-4timer. før det var det far som var her noen timer mens jeg gjerne gikk ut m eldstemann så far og minsten kunne bli bedre kjent. hva som skjer m overnatting m minsten er uklart. far har egentlig gitt opp etter 2 forsøk. Litt avsporing men det var nå bare for å ikke få slengt i meg at jeg er vanskelig m far. Uansett Kjetil: ikke hakk på mammaene for en hver pris. Det virker gjerne mot sin hensikt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nettopp hva jeg ville frem til i noen innlegg her-men jeg ble jo angrepet for meningene mine-og gidder ikke forsvare synet mitt på han. Jeg mener det jeg mener uansett,nemlig at han er ensporet-og sikkert en som har laget et helvete for sitt/sine barns mor. Og det synes jeg er feil uansett hvem av partene som gjør det!

Skrevet

Hva hadde du gjort om du hadde blitt fratatt det kjæreste du eier, og er prisgitt at en annen person lar deg treffe ungen din? Hva ville du gjort om du ville hatt hovedomsorgen, men ikke fikk det - og ikke fikk se ungen din mer enn fire timer i uka - UNDER oppsyn??

Kjetil; stå på du

Skrevet

Hvis han bare får se ungen sin 4 timer i uka under oppsyn, så er det vel en grunn til det eller????

Skrevet

Da har du antagelig gjort noe som tilsier at du bør ha tilsyn under samvær,og bør forholde deg til det.

Skrevet

Det er då på ingen måte EG som kjem med fasiten for kva som er best for alle barn! Du må då opna augo og lesa kva eg skriv før du kritiserar meg.

Eg har fått konstruktiv kritikk her eit par gonger. Og det svarar eg på. Men det du kjem med no, er berre irrelevant oppgulp.

Skrevet

Sier det igjen, har sagt det før, er helt enig med hovedinnlegger, alenemødre føler seg ikke høye i hatten rundt deg Kjetil!!, du får i allefall meg til å føle meg som en DÅRLIG mor, selvom ikke ungen min er hos pappaen sin 50/50 så er hun ett vanlig barn!

Skrevet

har nok ikke lest alt du har skrevet her, men må si at du virker utrolig negativ til alenemødre. det er mange som har en far som mer enn gjerne stiller opp for sine barn, men det er desverre altfor mange fedre som kommer når det passer dem og ikke bet. en kr mer enn de må..

Heldigvis er pappaene mer på banen nå enn for noen år siden, men det gjør nå ikke mødrene til dårligere foreldre av den grunn.

Pappaen til mine barn har "vanlig" samvær og kommer når han skal. Veldig hjelpsom dersom jeg trenger hjelp utenom det så skal ikke klage på han:) Men er ikke interresert i noe fast utenom det "vanlige". Det blir for mye sier han. Jobber ganske mye da. Hadde vært greit for meg å dele mer,men synes de er for liten til noe 50/50 enda. (snart 3 og 14mnd) Poenget er vel at du virker som sagt negativ til det motsatte kjønn og ganske sur/sutrete i svarene dine.(hårsår muligens)

Tror nok du kommer mye lengre i saken din om du er mer saklig enn sutrete, og faktisk ser at en sak alltid har minst 2 sider. Ikke bare pappaen sin. Det er ikke alle ekser som er som din. (hva du har gjort har jeg ikke fått med meg faktisk.) Det er heldigvis mange som har sett verdien av at begge foreldrene får ta del i barnet sitt liv dersom det re mulig:)

Skrevet

Dessuten var det faktisk ment mer som tips enn kritikk... Siden det virker som du har en sak du brenner for,, Men hvis du ikke vil ta det til deg er det heldigvis ikke mitt bry.

Skrevet

sorry, men det er mange mødre som nekter exen å se babyen mer enn det!!

Skrevet

Eg er ikkje negativ til alle åleinemødre. Dei fleste åleinemødre prøver ikkje å hindra ungane sin kontakt med pappaen. Men dei som gjer det, er dei som snakkar høgast på slike forum som dette.

I tillegg er det slik at svært mange som stiller spørsmål her, får svar som er så borti natta gale at nokon må seia ifrå om det. Og når nokon er meg, synest du kanskje at eg sutrar. Men det kan eg leva med.

Og å påstå at eg ikkje er sakleg, treng du heller ikkje gjera. For det er jo løgn.

Skrevet

Hei,Kjetil! Jeg er en av de som snakker høyest her iblant,og jeg er en mor som i 9år har gjort ALT for å legge til rette for samvær mellom min sønn og hans far. Han har vært en drittsekk hele veien,gjennom to rettssaker (hvor tilogmed dommeren og HANS advokat hevet øyenbrynene gjentatte ganger over hans handlinger og oppførsel) -men jeg har bitt det i meg hele veien-og det er nettopp for min sønns skyld. Jeg har strukket meg så langt jeg bare kunne-men nå går ikke strikken lenger. Tilogmed barnevernet og PPT diskuterte med meg om vi rett og slett skulle "eliminere far"-for å skåne meg og sønnen min fra mer dritt fra den mannen. Altså gå for null samvær i neste rettssak-og gjør jeg det nå,vil jeg ha barnevernet sin fulle støtte. Når du da hevdet så greit i et innlegg jeg hadde at hans far måtte "få en sjanse til å være pappa"-så skjønte jeg at du har et svart-hvitt syn på tingene,og en slik måte å se på ting har jeg ikke mye til overs for. Det blir bare så altfor enkelt! Men nå kommer du vel med en tordentale igjen,om barnevernets og PPT`s udugelighet og faglige inkompetanse?!? Det er få mennesker som provoserer meg,men de som gjør det er de som er forutinntatte og snakker høyt om ting de ikke har så god innsikt i som de vil ha det til,og de som hevder at deres meninger er viktigere og riktigere enn alle andres! Og du er faktisk en av disse,Kjetil.

Skrevet

Eg prøvde å gje deg eit råd ut frå dei få opplysningane eg hadde. Og no fortel du heile historia di, og brukar det mot meg.

Ja, eg meiner at om pappaen skjerpar seg og vil vera ein god far, så skal han få høve til det, fordi han då kan vera ein verdifull ressurs for ungane. Om du har gjort så mykje for at han skal ha samvær, er det sannsynlegvis fordi du er samd med meg i det. Er det så vanskeleg å forstå kva eg meiner, når eg har skrive hundrevis av lange meldingar på dette forumet?

Eg har heller aldri sagt at psykologar, barnevernet o.l. er inkompetente (det finnest jo folk som seier det og, du kan finna nokre av dei på http://www.krisesenter.org/ om du absolutt vil ha nokon å krangla med). Men eg meiner at ein psykolog må undersøka korleis eit barn har det og verta kjend med omstenda rundt barnet før han/ho uttalar seg om kva som er best for barnet. Og det reknar eg med at psykologane og meiner.

Her inne er det mange som synsar, og eg er ein av dei. Og i konkrete saker tek vel alle synsarar feil minst like ofte som dei har rett, trur du ikkje? Eg trur iallfall ikkje det er direkte skadeleg å få andre råd enn dei som er gjengse på dette forumet.

Skrevet

KJetil? Hva det er med ham? Jo, det skal jeg si deg; han er en generalist av dimensjoner, en bitter en sådan.

Skrevet

Hei,Kjetil! Vil du vennligst gå tilbake til det innlegget mitt,og se hvor mye jeg faktisk skrev om historikken med barnefar der? Jeg har ikke skrevet noe mer av betydning her i dette innlegget. "Kommer med hele historien nå,og bruker den mot deg ,du liksom?" Hva er det for noe piss?!? Og nei,Kjetil,det er IKKE vanskelig å forstå hva du mener. Du er VELDIG lett å lese!

Skrevet

Å referera til eit innlegg andre berre så vidt hugsar, er berre tull. Når eg sluttar å svara, er det fordi eg ikkje har noko meir å seia om innlegget, eller fordi andre sine innlegg er for usaklege eller fordi eg ikkje har tid. Og gamle innlegg er eg ferdig med, og tek dei ikkje med meg vidare for å trekkja dei fram att seinare.

Oom du vil diskutera snøen som fall i fjor, får du svara på dei innlegga du refererar til, elles vert det berre rot.

Skrevet

Og hva gjør det deg til Gustav?

Skrevet

Kjetil,det er deg jeg snakker til nå-ikke "alle andre". Det er DU som skrev til meg at "jeg bare ga et råd ut ifra opplysningen jeg hadde,og nå kommer du med hele historien,og bruker den imot meg". Du skrev det,ikke sant? Da måtte du jo også huske hva jeg skrev i det forrige innlegget,og i dette,eller hva- siden du kan hevde noe sånt? Og når jeg tar deg på det,begynner du med hva "andre" husker og ikke husker,at andre er usaklige og du ikke har tid? Kan du ikke stå for det du skrev i innlegget allikevel,siden du prøver å ro deg unna med alle slags idiotiske utsagn? Jeg skjønner godt at du synes dette blir rotete,Kjetil-der forstår jeg deg veldig godt!

Skrevet

Jeg har såvidt skumlest nedover, og gidder ikke svare på det innlegget det hele startet med. MEN å komme her å si at Kjetil ikke har peiling og kommer med utsagn han ikke har snøring om, det er borti natta. Kjetil er en av de få her som faktisk svarer saklig og kommer med fakta, istedenfor å dikte i vei for å ha noe å komme med.

Grunnen til at både han og jeg, med ett par andre, for egne innlegg retta mot oss som enkelt personer, er fordi vi har et anna syn på mye av det som blir sagt her, og det er jo ikke lov på et forum vell??

Skrevet

Jeg signerer her,er enig med platonia!! Har fått mange gode og saklige råd fra Kjetil. Håper du ser dette Kjetil,er godt å ha en mann her også på disse sidene.

Skrevet

Er du heilt idiot? Svaret mitt i det innlegget du no refererar til, kom før du kom med resten av historia di. Faktisk har du ikkje fortalt heile historia der heller. I staden kjem du med idiotiske, retoriske spørsmål som eg alt har svart på mange gonger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...