Gå til innhold

"Luksus-problem" ang arving...


Kanutten & småen + Lucia

Anbefalte innlegg

Vi arver ikke spesielt mye til babyen som kommer, de fleste vi kjenner trenger det de har selv. Vi har fått og lånt noe som vi er kjempe-takknemlig for. Men så er det noen som gjerne vil gi/låne oss utstyr som vi ikke vil ha... Hva skal vi si til de? Vi har ikke lyst på 10 år gammel vogn og vippestol... Samme med klær og annet utstyr som er "gått ut på dato".. Jeg synes det er så vanskelig å si nei takk på en fin måte hvis dere skjønner. Behøver noen tips tror jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er lett for å bli brukt som Fretex også, fordi noen vil bli kvitt ting som står og samler støv...Si det som det er, at noe ønsker dere å kjøpe nytt til den lille, "akkurat vogn og vippestol er de tingene vi har bestme oss for å unne oss til babyen".

Jeg har ikke giddet å ta i mot ting som jeg vet ikke blir brukt!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

angående utstyr kan du jo bare si at dere har lyst på nytt. Mange ønsker jo ny vogn. Kan jo si at dere vil ha ei med lufthjul f.eks. For det var det vel ikke for 10 år siden... Når det gjelder klær kan dere jo evt ta i mot og si takk, men la vær å bruke det... Eller ta i mot og gi det til UFF e.l... Men det blir jo litt dumt det og. Nei, jeg vet ikke. Ikke lett det der. De som vil gi dere det vil jo bare være snille, men det er jo ikke vits å ta imot noe du vet du aldri kommer til å bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er nettopp det at de vil jo bare være snille og jeg synes det er så ekkelt å si nei.. :)

Vogn har vi jo allerede kjøpt, men hun som ville gi oss en gammel en mente det kunne være kjekt med en ekstra som var litt mindre. Hva sier man da liksom..? Men jeg tror hun skjønte at vi ikke ville ha den.

Ikke har vi så stor leilighet at vi kan lagre ting vi vet vi ikke kommer til å bruke heller.

Synes nesten det er ekstra ille siden vi ikke arver så mye og jeg er student (=ikke flust med penger). Men på den annen side er det første barnebarn på begge sider + første oldebarn på den ene.. Så vi er så heldig at kommende besteforeldre virkelig har tatt på seg spander-buksene. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke plass til to vogner, ellers takk:)

 

Har i grunn greit med klær nå. De vokser så fort at jeg er redd jeg ikke får brukt det jeg har. Gi det heller til noen som vil få brukt det/har mer bruk for det/mer trengende (whatever..)

 

Tips er å ta imot vognen dersom dere skal ha barnehage/dagmamma om et års tid. Veldig kjekt å ha en stående der. slippe å frakte frem og tilbake hver dag. Men man skal jo oppbevare den i mellomtiden og...

 

Husk at dere og sikkert får en del klær i barselgaver, og de vokser faktsik ganske fort. De fleste ender opp med for mye klær, ikke motsatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror maaange opplever det ja. Så det er nok bare en del av det å bli foreldre;).... trekke pusten og si "vet du, vi har det meste nå, skal gi en lyd hvis vi mangler noe, forresten tusen takk for tilbudet..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

skal ikke si det er enkelt forresten, må innrømme at jeg har hatt noen sekker stående gjemt på loftet helt siden førstemann... tok de ned for bare et par mnd og ga mesteparten til fretex. Det var sånt som kom sekkevis på døra og bar preg av dravkoking og 70-tall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi arver også det meste. vi har dårlig lagringsplass så vi må være nøye på å bare ta med oss det vi trenger. for de som vi arver flere ting hos har jeg avtalt at jeg kommer til dem og plukker ut det jeg trenger- låner/arver jo litt her og der og trenger ikke to av ting og tang. ingen har reagert når jeg sier at dette trenger jeg ikke for det har jeg fra før/eller jeg har ikke plass. lagringsplass gjelder også klær- har begrenset kommodeplass. du kan jo la vær å si absolutt nei til vogna, men heller si at dersom dere senere ser at dere trenger den/den hadde vært kjekk kan dere hente den- i mellomtiden har dere ikke plass............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tips: Ikke ta imot det for så å gi det til Fretex... Det gjorde vi, men etter en stund kom vedkommende og ville ha tingene tilbake for å gi videre til noen andre slektninger... Skikkelig kjipt, synes jeg...

 

Da er det bedre å være ærlig med en gang!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så lett det der nei. Har opplevd at noen bare dukker opp med ting uten å en gang spørre om det er noe vi har bruk for eller vil ha. Vi har også vært superheldig og fått låne og arve mye. Men det er altså ikke alt man vil ha. Har arvet en del upraktisk tøy, vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det.... :) Heldigvis har det ikke vært så store ting som folk har dukket opp med, men man kan jo ikke bare være et oppsamlingssted heller. Så jeg begynte å si fra at vi ikke trenger ditt og datt. Bor i en liten leilighet uten noe opbevaringsplass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...