Anonym bruker Skrevet 13. august 2006 #1 Skrevet 13. august 2006 Hei på dere! Vår sønn på 9 mnd bruker store deler av dagen til å ligge på ryggen og "gni beina i kors". Han synes tydligvis at dette er veldig godt. Det er vel dette som kalles barneonani. Er det noen som opplever, eller har opplevd det samme hos deres barn?
Anonym bruker Skrevet 13. august 2006 #2 Skrevet 13. august 2006 hei, Gutten min har ikke oppdaget denne gleden enda ;o) , men jeg har en 20 år yngre lillesøster som stadig vekk lå på gulvet og knikket og gnudde seg til hun ble helt salig og fjern. Når hun ble litt eldre ble hun fortalt at dette er noe man gjør privat, og måtte derfor gå på rommet sitt. Jeg vet ikke hvor lenge hun holdt på, men det er nok ganske vanlig.
FrøkenSprøken Skrevet 13. august 2006 #3 Skrevet 13. august 2006 Hmmm... Dette visste jeg ikke. Er det noe i veien med det da? Lille Erlend har oppdaget tisseluren sin, og ligger og drar i den hele tiden hvis han er naken. Han er bare 4 1/2 mnd da, så det plager meg egentlig ikke nevneverdig mye;)
Belit fikk gutt 21.10.05 Skrevet 13. august 2006 #4 Skrevet 13. august 2006 Min er veldig glad i tissen sin ihvertfall, og jeg ante ikke at disse var SÅ elastiske gitt! hehe Han kan dra den rimelig langt - og jeg synes det ser forferdelig vondt ut, men han blir jo veldig blid og det blir tissen og! Men han har ikke funnet ut at han kan glede seg selv når han har bleie på ennå. Som gniingen du beskriver. Jeg tar det HELT med ro ihvertfall, og det nytter jo ikke å forlare de noe ennå, så de får kose seg ivei synes jeg.
Ranveig R Skrevet 13. august 2006 #5 Skrevet 13. august 2006 Berre la han holde på. I den alderen er det å utforske ALT (både kroppen sin og alt anna) den viktigaste oppgåva til ein baby. Guten vår finn tak i tissefanten sin så snart han får av seg bleia, og han er neiggu ikkje noko forsiktig med den. Til å begynne med var eg overbevist om at han kom til å dra den av, men den er visst enormt elastisk...
Anonym bruker Skrevet 14. august 2006 #6 Skrevet 14. august 2006 Jeg tar det for såvidt med ro og tenker at han får holde på..... men det tar lit overhånd. Han er ikke interessert i noe annet, bare å få tak i en leke eller en ting han kan holde på mens han gnir bena sammen. Det er både når han har og ikke har bleie på.... han kryper bare bort til en leke, legger seg over på ryggen og begynner... ruller vi han tilbake så kryper han etter ny leke...osv. Helsesøster sa vi skulle avlede han litt, men det er ikke så lett.... Han begynner ofte å sutre og gråte litt når han har holdt på en stund..virker som om han blir frustrert...
Belit fikk gutt 21.10.05 Skrevet 14. august 2006 #7 Skrevet 14. august 2006 Han klør ikke elelr har utslett? Kanskje det hjelper å gå opp en størrelse i bleie så det ikke blir så mye friksjon uansett?
Anonym bruker Skrevet 15. august 2006 #8 Skrevet 15. august 2006 Nei, tror ikke han klør eller noe..er ikke rød i det området. Bruker bleier fra 10-16 kg og han veier 11 så da blir det vel altfor stort... han gjør det når han ikke har bleie på også innimellom. Tenker jo at det er normalt, men synes det blir litt mye når han nesten ikke er interessert i noe annet...
FrøkenSprøken Skrevet 15. august 2006 #9 Skrevet 15. august 2006 Hør med helsesøster, du. Tror nok ikke du trenger å bekymre deg. (Men det blir en morsom historie å fortelle en framtidig svigerdatter)
Solregn Skrevet 15. august 2006 #10 Skrevet 15. august 2006 Helse søster sa vi skulle avlede han..prøver jo på det da... men vil jo la han få lov litt også... er forresten ikke fornøyd med helsesøster generelt... Stakkars svigerdatter..har det på film også
Gjest Skrevet 15. august 2006 #12 Skrevet 15. august 2006 Vår eldste var veeeldig intr i tissen sin her en periode, dro og sleit Så når vi hadde besøk tok det han 2 sek å dra ned buksa for å vise!!!!!! hehe.... Vi sa til han til slutt at om han skulle gjøre slikt, kunne han gjøre det på rommet sitt Haha, svigermor sa til min sambo at om hun så han gjorde slikt skulle hun klippe av han tissen!!!!!!!! Viste han saksa and everything! stakkars liten... heheh..... Han plager moren sin med det nå da, hun har dårlig samvittighet jah!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå