Maud Skrevet 13. august 2006 #1 Skrevet 13. august 2006 Sønnen min ble nettopp et år og har vært på 1-årskontroll. Legen hadde sagt til samboeren min at hun sterkt anbefalte vaksinering mot hjernehinnebetennelse. Han hadde ikke spurt om noe... Mener å ha hørt at den første må tas innen en bestemt alder. Noen som vet når? Hvor mange vaksiner er det? Har dere andre vaksinert? Hvorfor eller hvorfor ikke?
polarn & pyrene Skrevet 13. august 2006 #2 Skrevet 13. august 2006 er det ikke slik att det er 3 doser og de skal tas innen barnet er året. Slik er det her i sverige i alle fall.Vi har tatt den og det for att den ingår i vaccineprogrammet her.
dagni Skrevet 13. august 2006 #3 Skrevet 13. august 2006 De kan ta vaksinen innen de fyller to år...Tar ded første dose når de er under 1 år, får de 3 doser. Men, om de tar den første dosen etter fyllte 1 år, får de bare 2 doser.. Vi tok første dose på snuppa vår da hun var 13 mnd...-og hun skal inn å få nr to om et par mnd...
Maud Skrevet 13. august 2006 Forfatter #4 Skrevet 13. august 2006 Jeg trodde også det var noe med innen barnet er et år. Sønnen min var imidlertid på kontroll på 1-årsdagen sin og da burde jo ikke legen anbefale vaksinen hvis det allerede var for sent?
smokie m/ nr 3. Skrevet 13. august 2006 #5 Skrevet 13. august 2006 Helsesøster sa på 15 mnd kontrollen at begge mine kunne ta det, 4 åringen trengde 1 dose og han på 16 mnd trengde 2, eg måtte kontakte fastlegen og få resept, for deretter å kontakte helsestasjonen igjen. Kvar dose kosta 6-700 kr, og går inn i vaksinasjonsprogrammet for 2006 ungane. Dette var forresten ein ny vaksine mot hjernehinnebet. Det var ei anna som var innførd for 15-16 år sidan, mot ein meir vanleg bakterie. (Det er HIB-vaksina som er ein del av den ved 3, 6 og 12 mnd)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå