Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Sønnen min ble nettopp et år og har vært på 1-årskontroll. Legen hadde sagt til samboeren min at hun sterkt anbefalte vaksinering mot hjernehinnebetennelse. Han hadde ikke spurt om noe... Mener å ha hørt at den første må tas innen en bestemt alder. Noen som vet når? Hvor mange vaksiner er det? Har dere andre vaksinert? Hvorfor eller hvorfor ikke?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5911524-vaksine-mot-hjernehinnebetennelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

De kan ta vaksinen innen de fyller to år...Tar ded første dose når de er under 1 år, får de 3 doser. Men, om de tar den første dosen etter fyllte 1 år, får de bare 2 doser..

Vi tok første dose på snuppa vår da hun var 13 mnd...-og hun skal inn å få nr to om et par mnd...

Helsesøster sa på 15 mnd kontrollen at begge mine kunne ta det, 4 åringen trengde 1 dose og han på 16 mnd trengde 2, eg måtte kontakte fastlegen og få resept, for deretter å kontakte helsestasjonen igjen. Kvar dose kosta 6-700 kr, og går inn i vaksinasjonsprogrammet for 2006 ungane.

Dette var forresten ein ny vaksine mot hjernehinnebet. Det var ei anna som var innførd for 15-16 år sidan, mot ein meir vanleg bakterie. (Det er HIB-vaksina som er ein del av den ved 3, 6 og 12 mnd)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...