Gå til innhold

ser dere på oss som har 50% samvær som aleneforeldre?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg vet ikke. har undret på dette noen ganger selv.

Skrevet

Ja.

Når du er alene med et barn, uavhengig av tid er du alene.

Skrevet

Det kommer nok litt an på.

Hvis du bare har barnet annenhver uke, og det er mor som tar seg av foreldremøter, handling av klær og utstyr, det er hos hun barnet har rommet sitt, klærne sine, vennene sine o.l. ville jeg nok ikke ha sagt at du var alenefar, men hvis ansvaret (og ikke bare tiden) er likt fordelt mellom begge foreldrene ville jeg nok kalt begge aleneforeldre.

(Ble du noe klokere nå?)

Skrevet

Jeg bruker betegnelsen mer på mor eller fars sivile status.

Vet egentlig ikke hvorfor, men jeg tenker alenemor/ far som singel og om de bor sammen med noen , uavhengig av om det er faren eller moren til barnet, sier jeg PER; KARI ; OLA som har barn med BLA BLA BLA , men bor sammen med BLA BLA BLA.

Pussig !

Skrevet

Jeg har 50% og kaller meg alene...vil du snakke på msn?

Skrevet

*dytter litt jeg* Vil gjerne snakke med alenefedre. Gi meg msn-addn din Daniel26?

• 2 uker senere...
Skrevet

vi deler på alt som har med henne å gjøre

jeg ble klokere :) takk for svar!

Skrevet

Hei.

Barnet står som regel oppført med en fast bosted adr selv om det er delt omsorg. Det vil da bety for det offentlige at du er aleneforeldre pga adr da foreldrene til barnet ikke bor sammen.

Skrevet

Nei jeg gjør ikke det. Jeg anser aleneforeldre til å være de som har hovedvekten av omsorgen. Dvs. jeg personlig mener at for å kalles aleneforelder så bør du ha minium 70-80 % omsorg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...