Gå til innhold

Temperament

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, babyen min har et temperament som er helt sinnsykt. F eks når han er sulten går han rett til å være illsint fordi han ikke får mat med en gang, hvis han ikke får tak i leken han har lyst på blir han illsint, hvis han blir satt i vogna fordi jeg skal noe, ellers jeg ikke gir ham full oppmerksomhet heletida er han bare illsint.

Jeg går rundt og snakker med ham, synger, lar ham ligge naken for det liker han. Men noen ganger må man jo på do, lage mat, eller hvis vi skal ut en tur og jeg må ordne noe. Det er selvfølgelig mye mer av dette når han er trøtt, men han kan også være sånn etter å ha sovet 3 timers middagslur..!

Nå lurer jeg på hva jeg gjør galt, hva kan hjelpe??? Er min den eneste med sånn temperament? Jeg syns det er vanskelig å møte folk pga dette, også siden han også har blitt mer skeptisk til fremmede.

Nå må jeg også si det at han smiler og ler daglig også.. det er sjelden det er vanskelig å få et smil.

Han er fire måneder.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi har også et voldsomt temperament. Hun er sta som få:o)

Hun er en av de som tror hun dør om hun ikke får mat i det øyeblikket hun blir sulten...og vil hun ikke sove, så vil hun ikke sove. Samma hvor trøtt hun er.

Hun illskriker eller ler og smiler...sjelden noen mellomting. Stort sett er hun i storform.

Jeg er glad hun har temperament og er sta jeg. Har en ordentlig personlighet, sitter ikke bare der og "er" om du skjønner hva jeg mener?? Kommer godt med senere i livet, så lenge de ikke blir bortskjemt som små...da kan det bli mye utrivelig når de ikke får viljen sin når de blir større.

Om mi bare er sint fordi hun ikke får ta brillene mine eller spise på mobilen eller fjernkontrollen, så lar jeg henne hyle litt. Selv om de er sta skal de ikke få viljen sin hele tiden.

Nei, mitt råd er bare å være konsekvent. Er det noe han ikke får lov til, så må han bare skrike når han ikke får det. Han må lære seg å ligge litt på gulvet å leke selv så du får gjort noe og...da kan det og være han må sutre litt i starten.

Nei, det er min mening etter 8 mnd erfaring med ei sta ei:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...