Sjokomanen! Skrevet 13. august 2006 #1 Skrevet 13. august 2006 Lillegutt er allerede passert 5 mnd, det går så raskt! Husker når jeg måtte gi opp ammingen å bare gi flasker, det var knall tøft. Husker også at jeg tenkte.... skal jeg virkelig holde ¨på å koke disse flaskene til han blir 6 mnd?!?! Men så har altså tiden flydd avgårde!! Jeg har sett for meg at jeg skal slutte å koke flaskene når han blir 6 mnd. Selve flaskene syns jeg ikke er noe problem at de kun blir vasket i oppvaskmaskinen, men tuttene? De flyr jo rundt alt der inne, og de står som regel på hodet når oppvaskemaskinen er ferdig. Er dette godt nok?? Eller bør tuttene kokes fremdeles? Når kan en egentlig slutte å koke vannet til melken? Takk på forhånd til alle som vil ta seg tid til å svare!
Anonym bruker Skrevet 13. august 2006 #2 Skrevet 13. august 2006 Du skal koke til barnet er 6 mnd,dette er pga imunforsvaret til den lille ikke er ferdig utviklet. Vannet til melken skal alltid kokes,det spiller ingen rolle hvor gammel babyen er. Du lager vel ikke suppe med varmt vann fra springen til deg selv?
Anonym bruker Skrevet 13. august 2006 #3 Skrevet 13. august 2006 Vi fikk beskjed på sykehuset da gullet var kun 5 dager gammel om at flaskene kunne vi ta i oppvaskmaskinen. Så her har det vært koking og oppvaskmaskin om hverandre. Når det gjelder vann til melken så blander jeg nykokt vann (tappet kaldt fra springen og kokt) med kaldt kokt vann som jeg har stående i kjøleskapet. Noen ganger tar jeg det kalde vannet rett fra springen og blander med det varme nykokte vannet. Det er nok helt greit nå som gullet har passert 7 mnd.
Gjest Skrevet 13. august 2006 #4 Skrevet 13. august 2006 Smokkene skal ikke i vaskemaskin, tror gummien kan bli ødelagt (?). Men flaskene går det fint å vaske i maskin. Evt kan du vaske med salo og kjempevarmt vann selv. Skylle til slutt med kaldt. Koker selv flaskene en gang i mellom bare, mini er 5 mnd, ellers vasker jeg selv. Når det gjelder vannet du blander mme med så går det helt fint å bare varme opp det kalde vannet til ca 40 grader. Jeg koker det aldri lenger, bare tar kaldt vann fra springen og varmer opp. Har vannet på termos, så lager jeg helt ferske flasker hver gang. Ta ALDRI varmt vann fra springen å lage mme med! Vannkvaliteten i Norge er stort sett meget god, derfor trenger man ikke være hysterisk med å koke vannet. Vi sluttet å koke vannet da mini var 3,5 mnd og det har aldri bydd på problemer.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2006 #6 Skrevet 13. august 2006 Glemte det med tuttene som du nevnte som flyr rundt inne i oppvaskmaskinen. Jeg reserverer alltid to rom i bestikk-kurven til tutter. Anbefaler deg å bruke den hvis du har en som er egnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå