Gå til innhold

matlyst, urin og feber..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

bare lurer på en ting; er i uke 29 og har spist helt normalt til nå. men nå har jeg ikke lyst på mat. jeg spiser lite når jeg ikke er gravid fordi jeg ikke er så stor. har lagt på meg 9kg til nå, og tror jeg har normalt stor mage, selvom jeg får høre at den er liten.men babyen tærer jo på meg, så så lenge jeg spiser to brødskiver og litt middag bør det jo gå greit? jeg glemmer å spise fordi jeg ikke er sulten om dagen.

 

det er andre er: ved en uvi har man jo vondt? tror jeg har hatt en ubehandlet i fjor. men urinen lukter litt rart om morgenen. kan det være noe annet galt? noe jeg burde sjekke før 20.aug? har time hos jm da.

 

også har jeg feber. hvor lenge kan jeg gå med det før jeg burde ta noe? jeg tar aldri febernedsettende, så nå vil jeg ihvetfall ikke gjøre det. jeg tror ikke jeg har så mye, og jeg slapper av. men tenkte at ddet kanskje ikke var sunt å gå for mange dager?? samtidig ahr ejg hørt at ejg nå produserer antistoffer som barnet får i seg, så sånn sett er det jo på en måte bra.

 

og til deg som har giddet å lese hele denne, og kanskje har et svar; takk skal du ha. for ellers har jeg det strålende. ;O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I forhold til matlyst kan jeg svare deg i hvertfall .. jeg har heller ikke særlig matlyst.. særlig ikke fra uke 28 ca og til nå .. er ca 33 uker nå.. men d siste 2 dagene har jeg blitt fort sulten.. spiser vanligvis,som nå lite og ofte,, men nå blir det enda oftere og enda mindre av gangen.. hmmm... håper ikke det er dumt?føler at jeg spisre hele tiden... har lagt på meg 6,8 kg totalt ..

 

Uvi bør du få sjekkket så fort som mulig-den kan og gi feber hvis det er lagt framskredet... og er visstnok IKKE bar for fosteret at mor går med det for lenge.. Ring legen i morra ;) ja , det har rar lukt av uvi;(

man skal ikke gå med feber når man er gravid da ungen overopphetes.. ta en paracet du.. det hadde jeg gjort i hvertfall.. det var råd jeg fikk av lege da jeg hadde feber,,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dra til legen og sjekk om du har uvi fortest mulig, iallefall hvis du har feber. da jeg kom hjem fra ferie for ca to uker siden, begynte jeg å føle meg dårlig, og hadde feber som varierte mellom 38-40. fikk beskjed om å ta to paracet hver 6 time. var hos legen annenhver dag, men urinprøven min slo ikke ut, så jeg fikk ingen medisiner, og på sykehuset sa de bare "det er ikke farlig med feber, gravide kan bli syke de også". hadde crp som gikk fra 51 til 270 på 5 dager. etter å vært dårlig i over en uke, slo urinprøven min ENDELIG ut, og jeg fikk pencillin mot nyrebekkenbetennelse. men legen min var fortsatt bekymret, så hun greide å få meg lagt inn på sykehuset for å få antibiotika intravenøst, men det viste seg at babyen ikke hadde hatt det noe bra inne i magen mens jeg hadde vært syk, så hun hadde bæsjet i fostervannet, og måtte ut fortest mulig. så nå sitter jeg her med ei lita jente, født 4 uker for tidlig. alt er kjempefint med henne, helt frisk, bare litt liten.

 

det er ikke meningen å skremme deg, men er du syk, så dra til legen!!!! og få de til å høre på deg hvis du har vondt og føler deg dårlig! selvom gravide kan bli syke de også, er det ikke sikkert babyen liker det!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...