2mine, 2 dine å vår på vei:-) Skrevet 13. august 2006 #1 Skrevet 13. august 2006 Vi har nå forlovet oss og ønsker og gifte oss neste sommer. "Problemet" er at vi klarer ikke bestemme oss om vi skal / skal ikke invitere svigermor. Vi har 2 barn. Snart 4 år og 1 år. Den minste har hun sett 4 ganger (inkludert jul,fødsel og barnedåp) og hun bor 30 min unna oss og 5 min unna mine foreldre. Vi ringer hver ofte (1 gang i mnd ca) og spør om vi kan komme,men det passer jo aldri. Hun ringer aldri og hører hvordan det går med barna eller noe. Så skal det sies at min mann er ryggoperet i mars og minstemann sover dårlig og hun har aldri tilbudt hjelp eller noe. Det er kun det siste året hun har jobbet, for før har hun ikke hatt lyst (er ikke syk eller noe) Vi føler at vi ikke kjenner henne og at det vil bli kunstig og ha henne i bryllupet vårt, så min kjære vil reise bort å gifte seg. Men skal vi da gi slipp på drømmen vår om å gifte oss her eller skal vi gjøre det og ikke invitere henne til middag, men kanskje til kaffe??? Årrrhhh..det føles så teit, men samtidig...hvorfor skal hun få komme når vi ikke kjenner henne ??? Kjenner jo naboen som flyttet inn for 2 uker siden bedre.... Håper noen kan gi tips / råd / meninger...TAKK ;-)
Anonym bruker Skrevet 13. august 2006 #2 Skrevet 13. august 2006 Ikke enkelt slike ting. Men det gjør det vel kanskje ikke enklere om dere lar være å invitere henne? Tror jeg hadde invitert (om dere ikke reiser bort da) men rett og slett ikke hatt de store forventingene til noe i fht dama. Om hun er uhøflig nok til å ikke komme, så bør jo sønnen kunne si at han er skuffet?? Høres ut til å være en rar dame! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 13. august 2006 #3 Skrevet 13. august 2006 Ha drømmebryllupet deres og inviter svigermor. Hev dere høyt over hennes oppførsel! Det vil nok bli hun som føler seg dummest iom henne kjenner dere så dårlig. Alle vil prate om dere denne dagen og da sitter hun der uten noe å si... De andre gjestene vi garantert skygge over at hun er tilstede, så dere vil garantert ikke merke henne om dere bare overser henne. Sånn hadde jeg taklet det i hvertfall, men lykke til )
Dubbe Skrevet 13. august 2006 #4 Skrevet 13. august 2006 Ville bare ha invitert henne jeg Hev dere, er DERES dag, ikke hennes Om hun vil sitte i ett hjørne, og ikke ha noe med noen å gjøre f.eks, så skal dere bare gi faen i det
2mine, 2 dine å vår på vei:-) Skrevet 13. august 2006 Forfatter #5 Skrevet 13. august 2006 Glemte jo å si en ganske vesentlig ting...Vi blir bare 13 stk (15 om hun og mannen kommer) så hun vil ikke "forsvinne" i mengden....Bør vi fortsatt invitere henne? selv om min kjære ikke har lyst? Tusen takk alle sammen:-)
Anonym bruker Skrevet 13. august 2006 #6 Skrevet 13. august 2006 Uansett om sønnen/din kjære ikke ønsker det, så er det alikevel moren hans... Ja jeg ville invitert henne for "skams skyld". Dere får det travelt nok den dagen, så tror ikke dere vil få tid til å irritere dere så mye over henne.
Maud Skrevet 14. august 2006 #7 Skrevet 14. august 2006 Jeg mistenker at alle som har svart har gitt deg et annet svar enn det du ønsker deg. Hvis det er tilfelle, vet du vel allerede svaret selv. Hvis dere IKKE vil, så gjør dere det ikke. Jeg vil allikevel svare på samme måte som de andre har gjort. Jeg synes dere skal be henne. Da gjør dere dere til bedre mennesker enn henne. Dessuten kan det nok hende at det å ikke ha henne der, vil gi selve dagen en bismak. Noen vil kanskje spørre hvor hun er, taler vil vise at hun mangler osv. Hvis dere bestemmer dere for ikke å invitere henne, bør i hvert fall mannen din ringe og forklare henne hvorfor. Kanskje kan det være begynnelsen på en endring som gjør at dere inviterer henne allikevel? Mannen din er jo voksen, men han savner nok en interessert mamma allikevel. Dere savner sikkert en interessert farmor til barna deres også. Pass på slik at dere ikke gjør noe som stenger døra helt!
Klukkhøna Skrevet 14. august 2006 #8 Skrevet 14. august 2006 mohaha denne er slem: lag invitasjonen hennes, dater den (tydelig) og la den ligge og vente på henne hjemme hos dere. Så kan hun jo få den "når" hun er innom? Hvis hun ringer og er snurt og ringer en liten stund før og lurer på hvor den er så ta en himmelfallen jamen kjææære deg den har ligget her og ventet på deg siden *** Det er sikkert ikke lurt men du så fristende;) Trur egentlig jeg hadde invitert henne og ikke gjort noe stas på henne i det hele tatt, bare latt henne følge strømmen igjennom dagen.
2mine, 2 dine å vår på vei:-) Skrevet 14. august 2006 Forfatter #9 Skrevet 14. august 2006 klart vi savner det, men har allerede prøvd å åpne dører ved å ha henne som fadder til barna, men det nyttet ikke det heller. Så her er dørene åpne hele tiden, men ingen respons...Vi får se da de neste månedene hva som skjer.
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 14. august 2006 #10 Skrevet 14. august 2006 Veldig vanskelig å gi konkrete råd på noe slikt, MEN hva med å begynne med å ringe og gi beskjed om at dere skal gifte dere uten å nevne noe om at hun får komme elle ikke. Så ser dere an hvordan responsen hennes blir ut ifra det? Er det ikke noen videre respons så ja..... Det er jo bare dere selv som kan bestemme dette ut fra følelsene deres, men dersom mannen din absolutt ikke vil så er det jo kanskje dumt å trumfe det igjennom, men vær forsiktig så ikke forholdet vil bli helt ødelagt, slike familiebånd kan også være ganske skjøre. Så vær sikker på at det er det dere vil dersom dere ikke inviterer henne. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå