Gå til innhold

Bør jeg bruke denne vogna?? Eller kjøpe ny? Trenger råd.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært heldig å få låne ei vogn av et vennepar. Fin og i orden den, trenger en vask, men det går. Har slengt det som kan vaskes i maskina nå.

Det mangler madrass i bag-delen pga at den er nedspydd - så det er meningen at vi skal kjøpe ny; men så ser jeg det når jeg vasker bag'en nå at på liggeplata i bunnen er det litt mugg pga at det nok har vært fuktig der - ser det er fuktskade. På sidene er det litt stivt, mest sannsynlig pga spyulykken som hadde forekommet.

Så nå lurer jeg på....bør jeg bruke denne vogna?? Er redd for oppblomstring av bakterier fra gammelt oppkast - det kan jo vare farlig i forbindelse med krybbedød.

Er jeg som førstegangs bare hysterisk bekymret? eller bør jeg ikke bruke denne vogna/bag'en?

 

Takker for svar :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror faktisk jeg hadde valgt å kjøpe ei ny vogn. Jeg venter min førstefødte og ville at vogna skulle være ny :) Da er den jo sannsynligvis fin å bruke på de barna som kommer senere og.

 

Men med tanke på mugg og sopp, så kan dette være skumle saker, så jeg hadde valgt å bruke en annen vogn. Kan hende det er andre som har noen desinfiserings tips eller gode vasketips.

Finnes også flotte vogner til salgs brukt på finn.no og lignende steder som kanskje ikke har slike skader dersom du synes en ny vogn blir for dyrt :)

 

Hilsen meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi flere hysteriske førstegangsfødende. Jeg hadde ikke brukt den med mindre det går å fjerne mugga i bunnen av vogna. Muggsopp kan være skadelig for både barn og voksne og den lille babyen din har ikke like godt imunforsvar som eldre barn. Men er nå er jo jeg bare litt hysterisk da ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde ikke brukt den... muggsopp kan føre til pustevansker og astma. går det ikke ann å bare få kjøpt en bag til vogna da så slipper du bruke så mye penger på det? selges jo brukte vogner også... uten mugg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, HI her - takk for svar, selv om svarene er akkurat det jeg tenkte selv, kommer ikke til å bruke bag'en - vil jo aldri klare å slappe av når minsten ligger oppi der. Nei, får nok investere i ei ny vogn, så vet jeg at alt er i orden. Venter jo førstemann nå, men det blir vel flere etterhvert, så da kan vogna gå i arv :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...