Gå til innhold

Angående svangerskapsforgiftning.....


3småskatter:0)

Anbefalte innlegg

Heisann:0)

Jeg har i går og i dag hatt hodepine og jeg pleier vanlighvis aldri å ha slike plager.I tillegg har jeg en del vann i kroppen, spesielt i beina....

Jeg har også svært grumsete urin.

Jeg har de to siste gangene jeg var hos jordmor ikke fått sjekket urinen fordi jeg har glemt å ta det med,men blodtrykk har vært ganske bra.

Jeg lurte altså på om dette er risikofaktorer når det gjelder svangerskapsforgiftning....

Jeg må nevne i tillegg at det har vært en god del sykdom på jobben og jeg har kjent litt tendenser til vond hals i tillegg.

Håper noen kan være så snill å svare meg??

 

Hilsen lykkelig mamma som blir mamma igjen:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei =)

 

Jeg er ingen ekspert, men jeg ble sjekket for svangerskapsforgiftning denne uke. Mine symptoner var et høyt blodtrykk og kvalme, men jeg hadde ingen proteiner i urinen og min var som din urin ganske grumsete. De klasssiske symptonene er ødemer, høyt blodtrykk og proteiner i urinen. Legen min sendte meg til sykehuset hvor jeg skal føde. Der undersøkte de igjen blodtrykk, urin, aktivitets nivået til barnet og blodgjennomstrømningen i navlestrengen.

Knerten min er ganske aktiv selvom jeg har følt meg elendig de siste dagene og de på sykehuset sa st det var et bra tegn. Overlegen som undersøkte meg mente også at varmen som har vært denne sommeren kan være årsaken til mine symptoner.

 

 

Så risikofaktorer; hentet fra mozom.no:

"Svangerskapsforgiftning rammer rundt en av tyve (5%) gravide, tilstanden starter helst etter 20 uker og blir vanligere fram mot termin. Det er omtrent sju ganger vanligere ved første svangerskap enn ved de neste. Dersom moren din hadde det da hun gikk gravid, er risikoen økt for at du selv kan få det. Du har også økt risiko hvis du for eksempel hadde høyt blodtrykk, nyreproblemer eller sukkersyke før du blir gravid. De som venter tvillinger eller flere barn, er ekstra utsatt. Nyere funn tyder på at mye sukker i kostholdet er en ekstra risikofaktor."

 

Håper dette gir deg noen svar! Og hvis du er usikker så ta med deg en urinprøve og ffå den og resten av deg undersøkt. Så vet du sikkert at alt er bra med den lille =)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan er blodtrykket ditt?Det er det som er det viktigste å se på..men har du veldig hodepine hadde jeg nok ringt til sykehuset og hørt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...